دولت ترامپ پای هوآوی و زد تی ای را از کشورش برید

0
330
دولت ترامپ پای هوآوی و زد تی ای را از کشورش برید|کالاسودا

دولت ترامپ پای هوآوی و زد تی ای را از کشورش برید|کالاسوداکالاسودا_دولت ترامپ تصمیم گرفته همکاری با دو برند مشهور هوآوی و زد تی ای را در خاک آمریکا ممنوع اعلام کند . موضوعی که در عین جنجالی بودن تعجب بر انگیز نیز محسوب می شود .

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای خبری وابسته به کنگره امریکا ، دولت ترامپ تصمیم دارد، همکاری با ۲ شرکت هوآوی و زد تی ای را محدود و البته ممنوع کند .

این نخستین باری نیست که دولت آمریکا  با دولت چین درگیر شده است . درواقع از چند سال قبل  آمریکایی ها، مدعی شده اند که دولت چین از سخت افزارهای تولیدی  توسط هواوی و زد تی ای برای پیشبرد مقاصد جاسوسی در ایالات متحده استفاده می کند، ادعایی که توسط هر دو شرکت به شدت رد شده است.

افزون بر این ها  برخی مقامات ارشد و سرشناس  آمریکایی نیز ، شرکت های مخابراتی چینی را تهدید امنیت ملی برای این کشور توصیف کرده اند.بر همین اساس،دولت آمریکا قصد دارد قانونی را در کنگره تصویب کند  که بر اساس آن دو شرکت هواوی و زد تی ای ،  از فعالیت در خاک ایالات متحده منع شوند.

اما این قانون چه تبعاتی خواهد داشت و اساسا چرا مهم است ؟

بر اساس این قانون،  هیچ شرکت و موسسه ای در آمریکا حق نخواهد داشت با شرکت هایی همکاری کند که از تجهیزات و فناوری های تولیدی دو شرکت مورد تحریم ، استفاده می کنند.

در صورتی که این طرح به طور رسمی و به شکل قانونی تایید شود بسیاری از شرکت هایی که با دو برند مذکور همکاری می کردند نیز ناچارند با روزهای خوش همکاری خود خداحافظی کنند .این موضوع باعث می شود برخی از شرکت ها حتی تا مرز ورشکستگی سقوط کنند.