راز فناوری در جنگل!

0
666
راز فناوری در جنگل!|کالاسودا

راز فناوری در جنگل!|کالاسوداکالاسودا – هنرمندان هلندی با الهام از الگوی موجود در طبیعت چراغهایی را روی درختها نصب کردند و نام این پروژه را ارگانیسم دیجیتال گذاشتند.

اگر به هلند و ایالت درنته سفر کردید، نزدیک جنگلهای هفت و نیم هکتاری این ایالت، چراغهای قرمز نصب شده روی درختان که در شب میدرخشند خواهید دید. تعداد این چراغ ها که معروف به Pixie (پیکسی) هستند هزاران عدد میباشند و از انها دارای الگوی یادگیرنده و واکنشی هستند، درست همانند دسته از پرندگان، یا تعداد کثیری ماهی و گله ای حیوان از یکدیگر تاثیر میپذیرند و جزو پروژه ارگانیسم دیجیتال هستند.

هر پیکسی که توسط باطری تغذیه میشود در قلب چوبی یک درخت جای داده شده و دارای میکرو پردازنده ای است که سیگنال را به دیگر پیکسی های جنگل میفرستد. هر میکرو پردازنده به قواعد رفتاری معینی مجهز شده است که به پیکسی زمانها و سرعت ارسال سیگنال به پیکسی های اطراف را میدهد.

digital-organism|کالاسودا اگر فانوس پیکسی را روبروی آنها قرار دهید، قادر به تشخیص سلول جدید در این ارگانیسم بوده  و روشن میشوند. این پروژه توسط هنرمندان هلندی موسوم به گروه WERC طراحی شده و هدف آن ارتباط دنیای طبیعی و دیجیتال است.

همچنین پروژه دیجیتال ارگانیسم در اصل برای یک فستیوال موسیقی و خوشامد گویی برای اعضای دهکده که برای جشن به آنجا امده بودند طراحی شده بود تا راه خود را با استفاده از نورهای روشن چراغهای نصب شده روی درخت بیابند.

همچنین طراحان بیان کرده اند که این پروژه به مقامات شهر درنته نیز کمک کرد که گردشگران بیشتری را ترغیب به تماشای جنگل در شب کند. 1250 پیکسی در این جنگل نصب شده که به سبب پردازنده داخلی دارای ارگانیسم تشخیص دهنده و هماهنگ با یکدیگر هستند و در نور روز خاموش میشوند و تنها در شب روشن هستند. این پروژه در فصل پاییز تا اوایل ژانویه ادامه خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها