فولکس واگن 40 میلیارد دلار را صرف خودروهای الکتریکی خواهد کرد

0
337
فولکس واگن 40 میلیارد دلار را صرف خودروهای الکتریکی خواهد کرد|کالاسودا

فولکس واگن 40 میلیارد دلار را صرف خودروهای الکتریکی خواهد کرد|کالاسوداکالاسودا_با داغ شدن بازار خودروهای الکتریکی ، فولکس واگن تصمیم دارد 40 میلیارد دلار را صرف توسعه پروژه های خود رد این حوزه تا پایان سال 2022 کند.

این روزها بازار خودروهای الکترونیک بسیار داغ است . بر همین اساس هم هست که بسیاری از شرکت های مشهور جهان برای رقابت با یکدیگر از هر روشی استفاده می کنند .

صبح دیروز مدیر فولکس واگن در جریان یک نششست مطبوعاتی گفت ؛ فولکس واگن به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان، تا پایان سال 2022  بیش از 40 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد .

مدیر اجرایی  شرکت فولکس واگن  مایاس مولر در جریان این کنفرانس مطبوعاتی گفت ؛ ما یک برنامه جدید را در هیئت برنامه ریزی تصویب کردیم تا از طریق آن فولکس واگن را تا سال 2025 به یک برند تاثیر گذار در عرصه خودروهای الکترونیک تبدیل کنیم .

بر اساس براوردهای هزینه این گروه خودروسازی، به طور میانگین این گروه خودروسازی تا سال 2030 ، بیش از 20 میلیارد یورو نیاز دارد .

تاکید اتحادیه اروپا بر کاهش وابستگی به خودروهای بنزینی و دیزلی در کنار داغ شدن بازار رقابت این خودروها باعث شده ، بسیاری از برندها برای پیشی گرفتن از یکدیگر تلاش کنند . در این میان گروه های خودروسازی شناخته شده ای مثل فولکس واگن نیز از این قاعده مستثنی نیست .

جالب است که درست 2 سال پیش بود که شرکت خودروسازی فولکس واگن اعتراف کرد بسیاری از قوانین ایالات متحده را برای تولید خودرو زیر پا می گذارد و خودروهایی را تولید می کند که به لحاظ زیست شناسی بر هم زننده تعادل گازهای گلخانه ای هستند.

اما به نظر می رسد همین تقلب و آبروریزی زمینه ساز تلاش فولکس واگن برای اهداف بلندپروازانه در صنعت خودروسازی شده  است. بر همین اساس است که این گروه خودروسازی وعده داده تا سال 2030 نسخه الکتریکی هر یک از 300 مدل جدید خود را ارائه دهد.

این گروه  خودروسازی اعلام کرده است ؛ کل سرمایه گذاری های خود  در حوزه وسایل نقلیه الکتریکی و پروژه های مرتبط با این موضوع را تا سال 2022 حدود 72 میلیارد یورو  براورد می کند.

گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده برای تأمین بودجه بیشتر در خصوص تولید  وسایل نقلیه الکتریکی، تلاش می کند تا در هزینه های خود در تمامی حوزه های عملیاتی صرفه جویی کند . برای مثال سرمایه گذاری های خود در حوزه های دیزلی را کاهش دهد .

ارنست الینگورست، تحلیلگر ارشد ISI  در این خصوص می گوید ؛ به نظر می رسد فولکس واگن ارزش سهام خودروهای الکتریک را به خوبی درک کرده و در تلاش است به تعهدات خود در حوزه سرمایه گذاری پایبندی کامل داشته باشد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها