ورود ویندوز به بارسلونا ممنوع شد

0
332
ورود ویندوز به بازسلونا ممنوع شد|کالاسودا

ورود ویندوز به بازسلونا ممنوع شد|کالاسوداکالاسودا_مقامات ارشد بارسلونا در تلاشند تا طرحی را تصویب کنند تا از طریق آن ، استفاده از سیستم عامل ویندوز را در شهر خود ممنوع اعلام کنند .

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مفاد این طرح جنجالی منتشر نشده است ، اما شواهد نشان می دهد ، شهر بارسلونا در اسپانیا به دنبال کنار گذاشتن سیستم عامل ویندوز است تا در ادارات این کشور از سیستم عامل متن باز لینوکس استفاده شود.بر همین اساس هم است که این  طرح به شکل  آزمایشی در برخی ادارات دولتی اجرا می شود. پیش از این سیستم عامل اوبونتو نیز در برخی ادارات بارسلونا استفاده شده بود. این سیستم عامل هم یکی از توزیع های لینوکس محسوب می شود.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی در فضای مجازی برای یک شهر رخ می دهد. جالب است بدانید از  سال ۲۰۰۵ میلادی ، شهر وین در اتریش نیز میزبان این طرح شد و تصمیم گرفت یک سیستم عامل جایگزین برای ویندوز پیدا کند .

پرسش ثانویه اما ، شاید این باشد که اساسا چه لزومی دارد کشورها با سیستم عامل ویندوز خداحافظی کنند ، هدف اصلی این موضوع شاید صرفه جویی در مصرف بودجه به منظور خرید ویندوز و نصب آن است. با توجه به متن باز بودن لینوکس نصب و استفاده از سیستم عامل یادشده هزینه قابل توجهی نخواهد داشت. به همین د لیل ، بسیاری از کشورهای اروپایی در دو دهه اخیر استفاده از ویندوز را کنار گذاشته اند. یکی از اولین شهرهایی که در این زمینه اقدام کرد، مونیخ بود که در سال ۲۰۰۳ با ویندوز خداحافظی کرد. اما برخی مشکلات فنی و اعتراضات کارمندان باعث بازگشت به ویندوز در سال های بعد شد.

نظر شما چیست ؟ آیا چنین اقد امی در کشورهای آسیایی و برای مثال در ایران نیز مقرون به صرفه و منطقی خواهد بود ؟