چینی ها با BYTON روی تسلا را کم کردند

0
746

چینی ها با BYTON روی تسلا را کم کردند|کالاسوداکالاسودا_یک گروه خودروسازی چینی با ارائه نمونه اولیه و مفهومی از خودروی خودران و هوشمند موسوم به BYTON  روی گروه خودروسازی تسلا را کم کردند .

این خودرو  که در ۳ رنگ اصلی مشکی، سفید  و قرمز در نمایشگاه  CES  رونمایی شده، جزو پربازدیدترین و البته محبوب ترین خود روهای رونمایی شده امسال است .
اما بیایید با هم نگاهی داشته باشیم به مشخصات اصلی این خودروی همه چیز تمام :
تجهیزات ایمنی

به نظر می رسد  BYTON  یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین خودروهایی است که اکنون در بازار فناوری خودرو وجود دارد .این ماشین هوشمند  از کیسه هوا مخصوص راننده و فرد کناری او برخوردار است که به شکلی بسیار ظریف در بخش زیرین  صفحه نمایش ۸ اینچی در مرکز فرمان واقع شده است.

 
با کمک تکنولوژی هوشمند این خودرو ، شناسایی مالک خودرو ممکن شده و در مرکز فرمان ماشین یک دکمه لمسی وجود  دارد که به سرعت به تجزیه و تحلیل چهره کاربر می پردازد .
نمایشگرهای داخلی
byton--prima-.jpg1|کالاسوداکابین جلویی داخل خودرو مجهز به یک نمایشگر ۱۲۵ در ۲۵ سانتیمتری است که کل  داشبورد را می پوشاند.موضوعی که افزون بر ایجاد عظمت بر جذابیت داشبورد این خودرو به شدت می افزاید .

اما نمایشگرها فقط محدود به سرنشینان جلویی نمی شود . بلکه برای سرنشینان عقب خودرو نیز ۲ نمایشگر وجود دارد.  این نمایشگرها با اینترنت۵G  با یکدیگر ارتباط خواهند داشت. از سوی دیگر بستر ابرLife در این خورو با کمک یک ماشین یادگیری و هوش مصنوعی گزینه های سرگرمی متعددی برای مسافران فراهم می کند.

البته صفحه نمایش ها موارد جذاب تری مثل وضعیت باتری، وضعیت اینترنت و حتی وضعیت آب و هوا و دما را نیز به طور پیش فرض به نمایش می گذارند . اما یکی از جذاب ترین موضوعات در خصوص این صفحه نمایش ها ،  یک ویجت است که خارج  خودرو را به طور زنده و اختصاصی به راننده نشان می دهد . این عملکرد به لطف  دوربین هایی انجام می شود که  ۲ طرف و عقب BYTON قرار دارند.
کنترل تمامی دوربین ها بسیار ساده است و کاربر می تواند با لمس صفحه نمایش به سهولت به دوربین های متعددی دست پیدا کند. افزون بر این ها، می تواند از طریق این دوربین ها یک دید همه جانبه به شکل آیینه نیز داشته باشد .

سؤالات زیادی که پیش از این، در طی و پس از معرفی مفهوم BMW شرکت چینی خودروی EV در اوایل این هفته در CES وجود داشت، وجود داشت. این یک جاسوسی از آنچه که از مدل تولید می آید، که در اواخر سال ۲۰۱۹ به پایان می رسد و از $ ۴۵،۰۰۰ شروع می شود. پس از دیدن آن نزدیک، گرفتن یک سوار کوتاه در آن، و صحبت کردن با چند نفر از افرادی که برای این شرکت کار می کنند، بسیاری از این سوالات بی جواب مانده است.

 
مشخصات فنی
byton-|کالاسودابر اساس اطلاعات اولیه ، این خودرو با موتور تمام الکتریکی در دو نسخه SUV ساخته می شود. یکی از آنها خودرویی تک موتوربا ۲۸۶  اسب بخار که چرخ های عقبی آن متحرک هستند. دیگری SUV دارای دو موتور با قدرت ۴۹۶ اسب بخار و چهار چرخ متحرک است. میزان گشتاور خودروها نیز به ترتیب ۴۰۰ و ۷۱۰ نیوتن برمتر اعلام شده اند.خودرو با چرخ های عقبی متحرک مجهز به باتری ۷۱  کیلووات ساعتی خواهد بود و با یکبار شارژ می تواند ۴۰۰ کیلومتر طی کند. همچنین باتری آن در ۳۰دقیقه۸۰  درصد شارژ می شود.

هنوز در خصوص قیمت این خودرو یا تاریخ رونمایی ان اطلاعاتی منتشر نشده اما به نظر می رسد این خودرو با قیمتی بالغ بر ۴۵۰۰۰ دلار و در سال ۲۰۱۹ به فروش برسد.