کالیبراسیون دقیق در تلویزیونهای QLED ۲۰۱۷

0
306
samsung-qled1|کالاسودا

samsung-qled1|کالاسوداکالاسودا – شرکت سامسونگ اعلام کرد سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED این شرکت، اولین تلویزیون‌هایی خواهند بود که از کالیبراسیون خودکار کال‌ من (CalMan) ، متعلق به شرکت Portrait Display پشتیبانی خواهند کرد.

 این نرم ‌افزار توسط شرکت‌های حرفه‌ای کالیبراسیون ویدیو در صنعت نمایشگر و نیز افراد فعال در حوزه تولید، پست تولید و پخش استفاده میشود. کالیبراسیون روندی است که در آن رنگ نمایشگر تلویزیون به صورت تدریجی تنظیم میشود.

این روند خصوصا برای طراحان، عکاسان و متخصصان حوزه ویدیو اهمیت دارد که به دنبال هماهنگی کامل رنگ بین دستگاههای مختلف مانند مانیتورها و خروجیهایی مثل پرینتر هستند. کاربران با استفاده از کالیبراسیون میتوانند تجربه بصری خود را بر اساس محیط تماشا، بهینه ‌سازی کنند.

از طریق همکاری با شرکت Portrait Displays که از تامین‌کنندگان برتر نرم ‌افزار‌های کالیبراسیون نمایشگرهای ویدیویی است، اکنون تلویزیونهای QLED سامسونگ اولین تلویزیون‌های جهان هستند که از کالیبراسیون خودکار برای دامنه دینامیکی بالا (HDR) استفاده میکنند. پیش از این امکان کالیبراسیون خودکار تنها برای دامنه دینامیکی استاندارد (SDR) فراهم بود.

مدیرعامل شرکت Portrait Displays می‌گوید : بعد از همکاری با متخصصان سامسونگ، بسیار خوشحالیم که اکنون نرم ‌افزار کال ‌من ما به صورت رسمی روی سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های QLED سامسونگ قرار گرفته است. نرم ‌افزار کال ‌من که به صورت تخصصی برای محیط‌ های مختلف تماشا طراحی شده است، اکنون در همکاری با سامسونگ می‌تواند افقی جدید در کیفیت تصویر نمایشگرهای تلویزیونی ایجاد کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها