کامیون تسلا غایب بزرگ جهان خودروهای الکترونیک

0
959
کامیون تسلا غایب بزرگ جهان خودروهای الکترونیک|کالاسودا

کامیون تسلا غایب بزرگ جهان خودروهای الکترونیک|کالاسوداکالاسودا_گروه خودروسازی تسلا علیرغم وعده های خود، هنوز تاریخ مشخصی برای رونمایی از کامیونش مشخص نکرده است.

مدتی پیش این کمپانی، اعلام کرد  قصد دارد پنج نمونه از نخستین  کامیون های  Class 8 خود را در مرکز Hawthorne، کالیفرنیا معرفی کند.

اما با وجود این اطلاع رسانی ها،گروه خودروسازی تسلا هنوز هم این پروژه را به شکل نیمه تمام رها کرده است . درواقع هیچ اخبار مشخصی در خصوص زمان تحویل این خودرو در بازارهای جهانی اعلام نشده است .

اما چرا پروژه تسلا در خصوص کامیون ها نیمه کاره است؟

به نظر می رسد، تسلا قصد دارد با هدف ذخیره سازی بودجه و کاهش صدمات ناشی از مشکلات فروش خود،اقدام به کاهش خودروهای خود کند .

از سوی دیگر تسلا قصد دارد بر تولید خودروهای پرسرعت الکترونیک خود تمرکز کرده و از هزینه های سایر بخش هایی که در حال حاضر ضروری به نظر نمی رسند ، بکاهد .

تسلا اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶  تخصیص سپرده هایی را برای تولید خودروهای الکترونیک قدرتمند تر به  تصویب رساند. بر همین اساس است که عده ای از فعالان دنیای فناوری معتقدند ؛این تأخیرها به پرونده های مرتبط به همان اساسنامه وابستگی دارد.

اوایل ماه اکتبر گذشته ، ماسک گفت که تولید  کامیون  های الکترونیک تا ۱۶ نوامبر به تعویق افتاده است . وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد این موضوع به علت نیاز به تمرکز بر تولید خودروهای تسلا سری ۳ است . افزون بر این ها تلاش های تسلا برای توسعه راهکارهای الکترونیک در مناطق طوفان زده پورتوریکو از مواردی بود که در تولید کامیون ها وقفه ایجاد می کردند.

گزارش های اولیه نشان می داد کامیون های تسلا در محدوده ۲۰۰ تا ۳۰۰ مایل حرکت خواهند کرد .

در کنار همه این اطلاعات، شرکت تسلا با رقبایی سرسخت دست و پنجه نرم می کند، در عین حال، تولید کنندگان کامیون های موجود، پروژه های برق رقیب را تحت فشار قرار داده اند. دایملر، شرکت مادران مرسدس بنز و کامینز، متخصصان موتور سازی شرکت های بنز،بی ام دبلیو، جنرال موتورز و … در حال سرمایه گذاری روی پروژه های کامیون و خودروی تمام الکترونیک هستند و اگر تسلا عجله نکند از قافله عقب خواهد ماند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها