اختلالات در اینترنت ایران تحت تاثیر اروپا

0
209
اختلالات در اینترنت ایران تحت تاثیر اروپا

اینترنت ایران از مدت ها قبل دچار اختلال می شود اما این اختلال دو شب گذشته شدت گرفت و احتمال حمله سایبری را بالا برد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که حمله سایبری به پدافند دفاعی ایران داشته و دو روز بعد از آن وزیر ارتباطات کشور این حمله را تائید کرد. او از خنثی کردن 33 میلیون حمله سایبری در این مدت نیز خبر داد. این اخبار موجب شد تا هر گونه اختلال کوچک در اینترنت نیز همردیف با حمله سایبری تعریف شود.

اختلالات در اینترنت ایران از هفته های گذشته کم و بیش وجود داشته اما دو شب گذشته رسما اینترنت به مدت حدود 2 ساعت کاملا قطع شد. در آن زمان احتمال حمله سایبری قوت گرفت و حتی پس از اتصال اینترنت در شبکه های اجتماعی شایعاتی در این مسیر نیز منتشر شد.

اما وزارت ارتباطات این شایعه ها را رد کرد و موجب شد تا نگرانی ها از حمله سایبری در میان مردم کاهش یابد. در این رابطه،

سجاد بنابی، نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت توییتی درخصوص اختلال گسترده‌ که بین ۴۳ دقیقه بامداد و ساعت ۲ بامداد 6 تیرماه به وجود آمد و موجب افت سرعت و کیفیت اینترنت کاربران ایرانی شد منتشر و اعلام کرد تاکنون هیچ گونه حمله یا خرابی عمدی در این خصوص اعلام نشده و علت قطعی  دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا بوده است.

سجاد بنابی در توییتر خود نوشت: «‏ پیرو قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا اختلال گسترده‌ای بین ۴۳ دقیقه بامداد و ساعت ۲ بامداد امروز به وجود آمد که موجب افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت اکثر کاربران داخل کشور گردید. با توجه به بررسی‌های به عمل آمده هیچ گونه حمله یا خرابی عمدی شناسایی نشده.»

یادآور می شود، آمریکا پیش از این نیز تهدید کرده بود که اینترنت جهانی را بر روی ایران خواهد بست اما تاکنون به این تهدید خود عمل نکرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها