اخراج گسترده کارکنان موتورولا چه دلیلی دارد ؟

0
565

کالاسودا_شرکت موتورولا در اقدامی بی سابقه، تصمیم گرفته تعداد زیادی از کارکنان خود را اخراج کند.موضوعی که باعث شده بسیاری از کارمندان این شرکت احساس ناامنی شغلی کنند.

اما اخراج گسترده کارکنان موتورولا  چه دلایل و پیامدهایی دارد و قرار است چه اتفاقاتی برای این شرکت و کارکنانش رخ دهد ؟

موتورولا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی آمریکایی در زمینهٔ ساخت سخت‌افزار، ریزپردازنده، تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی بود که در ژانویه ۲۰۱۱ بدلیل ورشکستگی به دو شرکت «موتورولا سلوشنز» و «موتورولا موبیلیتی» تقسیم شد. این شرکت، به غیر از صنایع مخابراتی، در ساخت پردازنده‌های کامپیوتری نیز فعالیت داشت. در سال ۲۰۰۴ این شرکت بخش تولید پردازنده خود را به شرکت فری اسکیل فروخت و تمام فعالیت خود را متوجه صنایع مخابراتی کرد.

اما اکنون شرکت موتورولا قصد دارد تعدادی از کارکنان خود را در شهر شیکاگو اخراج کند، با این وجود، این شرکت اعلام کرده که تولید گوشی های موتو زد خود را متوقف نخواهد کرد.نیروهای اخراج شده ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل نیروهای کار این شرکت را شامل می شوند. موتورولا در سال ۲۰۱۶ هم تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده بود.

بر اساس بیانیه این شرکت، کارمندان اخراجی تا ۶ آوریل در محل کار خود حضور خواهند داشت. بنابراین برای کاریابی جدید تنها چند هفته مهلت دارند. هنوز هیچ دلیل جدی  برای اخراج این کارمندان اعلام نشده  و حتی مشخص نشده به غیر از شیکاگو، کدام شعبه ها با این اخراج ها درگیر می شوند.

برخی از منابع آگاه در این خصوص می گویند:

” موتورولا قصد دارد نیمی از کارکنان خود را در شیکاگو اخراج کند ، بنابراین نمی توان مطمئن بود تولید محصولات این شرکت با موفقیت پیش برود “

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید