ادامه ارزانی موبایل

0
241
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-10-02 13:47:19Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comÿåKx~×

کاهش قیمت موبایل در ایران به ۲۵ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کاهش قیمت موبایل در ایران بنا به دلایل مختلف ادامه دارد.

یک عضو نماینده مجلس کاهش قیمت موبایل به دلیل ارزانی قیمت ارز دانسته است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که با توجه به اینکه قیمت ارز سیر نزولی دارد، می توان گفت قیمت کالاهای وارداتی نیز کاهش خواهد داشت.

او معتقد است که دلار تاثیر زیادی در افزایش و کاهش کالاهای وارداتی دارد و زمانی که به یک ثبات برسد از سفارش تا رسیدن به دست مشتری تغییری نخواهد کرد و بازار قیمت آنها آرام خواهد شد.

این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل نیز گفته که به دلیل آنکه شتاب خرید در بازار وجود ندارد، قیمت گوشی تلفن همراه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

پیش از این نیز اعلام شده بود که واردات تلفن همراه از دو طریق با ارز نیمایی برای شرکتهای تولیدکننده اصلی که رابطه مستقیم تجاری با ایران دارند و با ارز حاصل از صادرات در حال انجام است.

بر طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت ارز نیمایی در طول سه ماه گذشته، عموماً صعودی بوده و کاهشی نداشته که قاعدتاً در حوزه واردات اینگونه کالاها در روند قیمتها شیب متناسب صعودی قابل پیش‌بینی است هر چند رقابت شرکتهای واردکننده باعث ثبات و حتی کاهش قیمت در این گروه نیز بوده است. ضمنا عرضه‌کنندگان این کالاها موظف به ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت هستند.

این در حالی است که ارز حاصل از صادرات که تابعی از ارز آزاد سامانه سنا است، در طول ماه‌های اخیر، شیب نزولی اندکی داشته است و انتظار می‌رود با ایجاد جو رقابتی و حضور تعداد قابل توجهی واردکننده در این حوزه، شاهد روند کاهشی باشیم.

گفتنی است، فرآیند کاهشی قیمتها از زمان شروع کاهش نرخ ارز با تاخیر در فاز ۴۵ تا ۶۰ روزه در بازار محسوس است.قیمت موبایل در گوشی‌های پرتقاضا کاهشی با میانگین ۱۰ درصد را به همراه داشته که اتفاقاً این موضوع به زعم فعالین بازار نه به خاطر کاهش نرخ ارز بلکه به خاطر افزایش تعداد واردکنندگان قانونی از حدود ۵۰ شرکت به ۱۱۰ شرکت و ایجاد جو رقابتی سالم در میان تجار و افزایش سرعت عرضه و موجودی بالای واردکنندگان بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها