ادعای ساخت شبکه نسل سوم کره شمالی توسط شرکت هوآوی

0
159
ادعای ساخت شبکه نسل سوم کره شمالی توسط شرکت هوآوی

به نظر می رسد شرکت هوآوی قرار است به دردسر بیشتری بیوفتد. گزارشاتی منتشر شده است که نشان می دهد این شرکت به طور مخفیانه در ساخت شبکه نسل سوم کره شمالی نقش داشته است.

روز دوشنبه واشنگتن پست اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد چگونه شرکت هوآوی از طریق یک شریک و فروشنده چینی به نام Panda International تجهیزات خودش را در سال 2008 به کره شمالی فرستاده است.

گزارش بر پایه یک سری از اسناد داخلی شرکت است که توسط یکی از کارکنان سابق هوآوی و یک سری از منابع بی نام به دست آمده است. این اسناد نشان می دهد که تجهیزات به شرکت Koryolink که اولین تامین کننده شبکه نسل سوم به صورت تجاری در کره شمالی است فرستاده شده است.

با توجه به گزارشات این فعالیت ها تا سال 2016 ادامه داشته است یعنی تا زمانی که سازمان ملل و آمریکا تحریم ها را برای کره شمالی سخت تر  و هر دو شرکت هوآوی و پاندا دفاتر خود را در پیونگ یانگ تعطیل کردند.

این اتهامات ممکن است کاخ سفید را مجبور به تجدید نظر در خصوص وضع نرم تری که نسبت به هوآوی در چند وقت اخیر برای ممنوعیت فروش تجهیزات این شرکت در آمریکا گرفته است بکند. همانطور که می دانید در ماه می هوآوی در لیست سیاه آمریکا به دلیل نقض تحریم ها قرار گرفت.

بدون دسترسی به تجهیزات و بازار آمریکا، هوآوی مجبور شده است تولید بیشتر دستگاه های جدید خود را متوقف کند. البته اوایل این ماه بود که دفتر ترامپ برای کمک به دستیابی به توافق تجاری با چین مقداری به این شرکت آسان گرفت و محدودیت های تجاری این شرکت را کمتر کرد.

شرکت هوآوی به طور کامل گزارش واشنگتن پست را تکذیب نکرده است. در ایمیلی که این شرکت فرستاده است گفته شده که در حال حاضر کار تجاریی در کره شمالی انجام نمی دهد.

شرکت هوآوی به طور کامل متعهد به رعایت تمامی قوانین در کشورهایی که در آن فعالیت می کند است شامل کنترل کامل صادرات و قوانین تحریمی از طرف سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها