ارتباطات زائران رصد می شود

0
143

رگولاتوری با اتکا به یک سامانه میزان سرویس دهی ارتباطی به زائران را رصد می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ارایه خدمت به زائران اربعین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات صورت گرفته اما رگولاتوری به عنوان یک سازمان ناظر میزان این سرویس دهی را بررسی می کند.

بررسی و رصد ارایه سرویس ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با استفاده از سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی (ع) انجام می شود.

سامانه‌های پایش و مانیتورینگ سیار در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی (ع) منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران مستقر شده اند و وظیفه این سامانه ها صیانت از فضای فرکانسی و جلوگیری از تداخلات شبکه‌های رادیوئی، بررسی وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه، پایش طیف فرکانسی و اندازه‌گیری سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در مسیرهای حرکت زائران است.

این رصد و بررسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مسیر حرکت زائران اربعین از ماه های گذشته انجام شده که در راستای تقویت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و جلوگیری از رومینگ ناخواسته بوده است. 

این در حالی است که رگولاتوری همچنین اعلام کرده که علاوه بر استقرار خودرو سیار پایش، این سامانه به تجهیزات ماهواره‌ای ارتباطات ثابت و دیتا مجهز شده است. این تکنولوژی برای پایداری ارتباطات در حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی نیز استفاده می‌شود.

گفتنی است، اپراتورهای تلفن همراه از هفته های گذشته در مرزهای مهران، خسروی، چذابه و شلمچه با راه اندازی کانکس های تلفن همراه و اینترنت امکان دستیابی زائران ایرانی در مسیر کربلا به خدمات ارتباطاتی را فراهم کرده اند. علاوه براین، از سوی ایران در برخی از مکان های خاص و اطراف برخی از موکب ها، وای فای رایگان در اختیار زائران قرار می گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها