چگونه ارتفاع از سطح دریا را با آیفون اندازه بگیریم؟

0
4553
چگونه ارتفاع از سطح دریا را با آیفون اندازه بگیریم؟

ارتفاع را معمولاً به عنوان ارتفاع از سطح دریا اندازه گیری میکنند. این اطلاعات خصوصا زمانی مفید است که به کوهنوردی رفته باشید. بنابراین اگر از ورزش هایی در ارتفاعات مانند کوهنوردی لذت می برید. با نگاه کردن به آیفون خود می توانید ارتفاع فعلی خود را پیدا کنید و از طریق اپلیکیشن خود میزان دقیق آن را متوجه شوید.

تمام آیفون های 6 به بعد شامل فشارسنجی هستند که ارتفاع فعلی دستگاه را محاسبه می کند. آیفون از این داده ها برای چندین هدف استفاده می کند، نه تنها برای کمک به اینکه تا چه اندازه بالاتر از سطح دریا بوده اید، بلکه در مورد حلقه و دامنه فعالیت هایتان نیز به شما داده خواهد داد.

تفاوت بین ارتفاع معمولی و ارتفاع از سطح دریا

مردم غالباً این دو کلمه را با هم اشتباه می گیرند، اما این دو کلمه تعاریف جداگانه ای دارند. ارتفاع در واقع قد یک شی یا مکان “بالاتر از یک هواپیمای مرجع سیاره ای خاص ، به ویژه بالاتر از سطح دریا روی زمین” است. این توضیحی است که توسط Dictionary.com ارائه شده است. طبق همان منبع ، ارتفاع از سطح دریا مربوط به موقعیتی است که “بالاتر از سطح دریا یا سطح زمین” است.

تفاوت بین ارتفاع معمولی و ارتفاع از سطح دریا

سنجش ارتفاع از سطح دریا در آیفون

پیدا کردن ارتفاع از سطح دریا با گوشی آیفون شما آسان است و برای انجام آن نیازی به بارگیری چیزهای جدید نیست. برنامه قطب نما یا compass روی همه آیفون ها نصب شده است ، این همان چیزی است که شما برای شروع کار نیاز دارید.

  • ابتدا برنامه Compass را باز کنید.
  • موقعیت خود را مکان یابی کنید.
  • ارتفاع ذکر شده را پیدا کنید ، که در پایین صفحه ظاهر می شود.

داده های ارتفاع اطلاعات کاملاً پایه ای بوده اما در بعضی مواقع بسیار مفید هستند. اگر در مورد موقعیت فعلی خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، می توانید برنامه های دقیق تر مانند My Altitude را بارگیری کنید. این برنامه با خریدهای درون برنامه ای برای باز کردن داده های اضافی رایگان است. اپلیکیشن compass قطعا فقط یک قطب نمای ساده نیست . بلکه می تواند جهت حرکت هر لحظه شما را نمایش دهد و همچنین شامل مختصات جغرافیایی، مسیر، سرعت , ارتفاع و اطلاعات آب و هوا نیز است که همه و همه را در یک صفحه از اپلیکیشن به اطلاع کاربر خواهد رساند.

سنجش ارتفاع از سطح دریا در آیفون

کاربرد دیگر برنامه قطب نما، سنجش تراز سطح

برنامه Compass علاوه بر نمایش مختصات و ارتفاع از سطح دریا ، یک ترفند دیگر در آستین خود دارد: می توانید از آن به عنوان یک مرجع تراز سطح استفاده کنید. شاید تعجب آور باشد که بخاطر مجموعه حسگرهای ساخته شده در آیفون و دستیابی به شرایطی که این گوشی در اختیار شما گذاشته است، استفاده از آن به عنوان یک سطح تراز می تواند کاملا جالب باشد. اما چگونه می توان یک سطح را با کمک آیفون تراز کرد؟

برای دریافت شیب اولیه،  آیفون را روی سطح دلخواهی که می خواهید شیب ثانویه را با آن تراز کنید قرار دهید. در مرحله بعدی می بایست روی صفحه ضربه بزنید تا آیفون شیب سطح را بخواند و آن را روی صفحه نمایش برنامه قطب نما ترسیم کند. شیب اولیه با رنگ سیاه نمایش داده می شود و هرگونه انحراف از شیب اولیه با رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد. برای بازگشت به شیب عادی بار دیگر روی صفحه قطب نما ضربه بزنید.

همچنین کاربران آیفون با استفاده از برنامه قطب نما که در پوشه Extras قرار گفته است، می توانند جهت ها، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی مکانی را که در آن قرار گرفته اند و نیز شیب یک شی را که بر روی سطح با شیبی خاص قرار گرفته است، پیدا کنند. این جهت یاب همچنین از دو سیستم متریک و ایمپریال نیز پشتیبانی میکند . قطب نمای مغناطیسی , افزونه نقشه های گوگل و دو پوسته برای محیط اپلیکیشن نیز در نظر گرفته شده است.

کاربرد دیگر برنامه قطب نما، سنجش تراز سطح

روش فعال کردن برنامه قطب نما یا compass

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون یا آیپد یا دستگاه ios خود بشوید.
  • به بخش maps بروید.
  • Driving & navigation (رانندگی و مسیریابی) را بزنید.
  • دکمه خاموش / روشن یا فعال کردن قطب نما یا compass را بزنید. سبز شدن این دکمه نشان دهنده فعال شدن آن است و از این پس می توانید موارد بالا را برای آن انجام دهید.

روش فعال کردن برنامه قطب نما یا compass

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها