کاهش فروش آیفون تاثیری نداشت؛ اپل ارزشمندترین برند 2019 شد

0
260
کاهش فروش آیفون تاثیری نداشت؛ اپل ارزشمندترین برند 2019 شد

برای نهمین سال پیاپی اپل توانست به صدر لیست با ارزش ترین برندهای دنیا این بار در سال 2019 برسد. این گزارش را فوربس تهیه کرده و در آن از اپل با 206 میلیون دلار  به عنوان ارزشمندترین برند دنیا نام برده است.

افزایش سهام علی رغم کاهش درآمد

فروش آیفون در سه ماهه اخیر به ویژه در کشور چین کاهش یافته است، جایی که رقبایی ارزان تر مانند شیائومی و هواوی در آن جولان دادند. درآمد گوشی های هوشمند طی سه ماه گذشته با 17 % کاهش به میزان 31 میلیارد دلار رسید، اما سهام اپل 5 درصد افزایش پیدا کرد، یکی از دلایل اصلی این موضوع درآمد خدمات بالای این شرکت است.

امید اپل به درامد 100 میلیارد دلاری

بخش خدمات اپل شامل فروشگاه های آیتونز، اپل پی، بخش اپلیکیشن ها، خدمات ابری و … است که در حال حاضر به دومین بخش بزرگ درامدی برای اپل پس از آیفون تبدیل شده است. این شرکت با درامد 37 میلیارد دلاری در سال 2018، امیدوار است که تا سال 2023 به درآمد 100 میلیارد دلاری برسد. رشد پیش بینی شده به قدرت نام تجاری اپل متکی است.

اخیرا طبق گزارش فوربس این شرکت با 206 میلیارد دلار به رتبه اول ارزشمند ترین برند دنیا رسیده است و ارزش آن نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. این اولین بار است که ارزش یک نام تجاری از مرز 200 میلیارد دلار عبور می کند. گزارشات فوربس نشان می دهد که حدود  80درصد از برندهای با ارزش جهان در امریکا فعالیت دارند و عملاً این فهرست توسط شرکت ‌های امریکایی تسخیر شده چرا که 56 شرکت از 100 شرکت با ارزش جهان به این کشور اختصاص دارند.

5 برند برتر پس از اپل چه برندهایی هستند؟

امسال نیز 20 مورد از 100 برند برتر دنیا را برندهای تکنولوژی به خود اختصاص دادند. همان‌طور که انتظار می ‌رفت شرکت های فناوری از نظر تعداد پیشتاز هستند و اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیس‌ بوک به‌عنوان 5 برند باارزش جهان معرفی شدند. گوگل با ارزش 167.7میلیارد دلار دومین برند برتر جهان شناخته شد که رشدی 23درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می ‌دهد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها