ارزش استارت‌آپ DoorDash طی ۵ ماه ۳ برابر شد!

0
608

کالاسودا – ارزش استارت‌آپ تحویل غذای DoorDash از پنج ماه گذشته تاکنون، با سه برابر افزایش به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

دوردش (DoorDash) یکی از استارت‌آپ‌هایی است که سفارش غذا را از متقاضیان گرسنه آنلاین دریافت کرده و آن را به سریع‌ترین روش ممکن به دست مشتری می رساند. در ماه مارس ۲۰۱۸، ارزش دوردش به ۱.۴ میلیارد دلار رسید و این استارت‌آپ هم جزو استارت‌آپ‌های پرطرفدار میان آمریکایی‌ها شد. اکنون خبر رسیده که دوردش توانسته این رقم را سه برابر کرده و به ۴ میلیارد دلار برساند.

این استارت‌آپ که پنج سال از آغاز به کارش در سان فرانسیسکو می‌گذرد، با سرمایه ۵۳۵ میلیونی، کار خود را شروع کرده بود. تونی ژو، مدیر این شرکت بیان کرده که قصد دارد از این سود برای ارائه این خدمت در شهرهای بیشتری در آمریکا و کانادا و اضافه کردن رستوران‌های بیشتر به‌عنوان لیست همکاران استفاده کند. دوردش در حال حاضر رقیب استارت آپ‌هایی همانند GrubHub، UberEats و Postmate است و هنوز به سودآوری که مدنظرش بوده، نرسیده است.

اواسط ماه مارس بود که تونی ژو تاکید کرد که تا پایان سال خدمات خود را در هزار و ۶۰۰ شهر گسترش خواهد داد. او در مصاحبه‌ای با روزنامه Squawk Box  چنین گفت که ما درواقع به سمت اهداف پیش روی خود در حرکتیم و تا پایان سال ۲۰۰۰ شهر را تحت خدمت خود قرار خواهیم داد.

 او همچنین بیان کرد که فعلا روی اضافه کردن رستوران‌های بیشتر به لیست خدمات خود تمرکز کرده و سال‌ها با شرکت‌هایی همانند Wendys, Chipotle, Dine Brands’ IHOP, Red Lobster, White Castle  و Cheesecake Factory همکاری کرده است. همچنین ما به‌عنوان یک شرکت دارای حاشیه سود مثبت هستیم و برای این راه نزدیک به شش سال زمان گذاشته‌ایم؛ به این معنی که این مبلغ تمام هزینه‌ای متغیرمان را پوشش داده و آنچه باقی‌مانده، هزینه‌های ثابت ما است.

او افزود که ما در بازارهای اولیه سودآور هستیم و قصد گسترش این بازارها را داریم. هزینه متوسط هر تحویل غذا توسط دوردش نزدیک به ۵ دلار است که مبلغ انعام نیز به آن اضافه می‌‌شود. همچنین گزارش شده که این شرکت ۲۰درصد هزینه‌های کمیسیون را از رستوران‌ها دریافت می‌کند.

مدیر دوردش این را یک فرصت کسب‌وکاری می‌داند که دیگر رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به‌صورت سنتی اقدام به تحویل غذا نمی‌کنند و می‌توان از این فرصت به نحوه بهینه استفاده کرد.

دوردش  در سال ۲۰۱۴ توسط یک گروه چهار نفره از فارغ‌التحصیلان استنفورد تأسیس شد و قرار بود نقشی شبیه شرکت Postmates را برای کسب‌وکارهای کوچک داشته باشد. اما رشد سریع این شرکت باعث شد خدمات خود را به شرکت‌های بزرگ‌تر نیز ارائه کند. در آغاز سال ۲۰۱۸، استارت‌آپ دوردش در ۲۸ ایالت آمریکا و چهار شهر بزرگ کانادا سرویس‌های خود را عرضه می‌کرد. در سال جاری دوردش با شرکت‌های والمارت، ردلابستر و وندیز قرارداد بست تا غذای این شرکت‌ها و رستوران‌ها را به مشتریان تحویل دهد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید