از آمستردام تا پاریس در 90 دقیقه با هایپرلوپ

0
1434

با سرعت 620 مایل بر ساعت معادل 997 کیلومتر بر ساعت مسافت میان آمستردام تا پاریس را 90 دقیقه‌ای طی خواهید کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی میل،  کمپانی هلندی Hardt Hyperloop قصد دارد با استفاده از فناوری حمل و نقل فوق سریع هایپرلوپ و از طریق تیوب فلزی وکیوم شده این پروژه را تا سال 2028 اجرایی کند.

بنابراین شبکه هایپرلوپ مسافرتی ظرف 8 سال آینده به واقعیت خواهد پیوست که شامل یک غلاف به سبک قطار بوده که با استفاده از جهش مغناطیسی شناور می‌شود و با پیشران الکتریکی به سرعت حداکثر 1000 کیلومتر بر ساعت داخل یک لوله فلزی در خلا جزئی نگه داشته شده و با تحت فشار قرار گرفتن حرکت می‌کند.

بر اساس مطالعه صورت گرفته از نظر اقتصادی این پروژه می‌تواند تا سال 2028 عملیاتی شود. در این مطالعه چگونگی دسترسی، اتصال و جابجایی در اطراف کلانشهر آمستردام و نیز نصب هایپرلوپ در سایر شهرها در هلند و سپس اروپا بررسی شده است.

بر این اساس پیش بینی شده که یک هایپرلوپ می‌تواند 200 هزار مسافر را در هر ساعت در هر جهت جابجا کند.

مسافران از آمستردام تا Eindhoven را 15 دقیقه، تا دوسلدورف کمتر از 30 دقیقه و تا بروکسل را کمتر از یک ساعت طی خواهند کرد.

کمپانی هلندی در سال 2017 بر اساس فناوری هایپرلوپ یک لوله 30 متری با ریل و شاتل طراحی شده را با موفقیت تست کرد.

البته گفتنی است فناوری هایپرلوپ را ایلان ماسک در سال 2013 رونمایی کرد و گفت مسافت 610 کیلومتری میان لس آنجلس تا سان فارنسیسکو در کمتر از 30 دقیقه طی خواهد شد.

بعدا Tim Houter موسس Hardt گفت حمل و نقل به صورت هایپرلوپ مفهوم جدیدی نیست و انسان از 1860 بدین سو این ایده را در ذهن داشته است و بعد از مطرح شدن آن توسط ایلان ماسک در سال 2013، دوباره افکار بدین سو هدایت شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها