از پرونده های کلاهبرداری تا سرقت در تلگرام!

0
573

کالاسودا_از پرونده های کلاهبرداری تا سرقت در تلگرام وجود د ارد . این پرونده های کلاهبرداری و سرقت را دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تشخیص داده و معرفی کرده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از خبرگزاری فارس، هزاران پرونده کلاهبرداری، هتک حیثیت و جرایم ارتکاب یافته در تلگرام وجود دارد .

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این خصوص  گفت: هزاران پرونده مربوط به کلاهبرداری، هتک حیثیت و جرایم ارتکاب یافته در بستر تلگرام به دلیل نبود امکان تحقیق و جمع آوری ادله اثبات جرم بلاتکلیف مفتوح است یا بدون نتیجه مختومه شده اند.

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در صفحه شخصی خود در پیام رسان بومی سروش نوشت: نتیجه بررسی های به عمل آمده در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور حاکی از این است که در حال حاضر هزاران پرونده مربوط به کلاهبرداری و هتک حیثیت و دیگر جرایم ارتکاب یافته در بستر شبکه اجتماعی تلگرام به لحاظ عدم تبعیت مدیر این شبکه خارجی از قوانین کشور و عدم پاسخگویی به استعلامات قضایی و عدم امکان تحقیق و میسر نبودن جمع آوری ادله اثبات جرم بصورت بلاتکلیف مفتوح بوده یا بدون نتیجه مختومه شده اند و هزاران شاکی که مال یا آبرو یا حیثیت شان در بستر این پیام رسان مورد تعرض قرار گرفته علیرغم تلاش وپیگیری همکاران قضایی به حق خود نخواهند رسید.

در شرایطی که روسیه نیز تلگرام را فیلتر کرده زمزمه های فیلترینگ تلگرام در ایران نیز به گوش می رسد و چنین پرونده های تبهکارانه ای نیز مزید بر علت می شوند.

تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس، پاول دورف، اداره می‌شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید