استانداردهای اینترنت اشیاء جدی تر خواهد شد

0
328
استانداردهای اینترنت اشیاء جدی تر خواهد شد|کالاسودا

استانداردهای اینترنت اشیاء جدی تر خواهد شد|کالاسوداکالاسودا_ بازار اینترنت اشیاء در جهان در حالی در مسیر ارتقاء قرار گرفته که قرار است استانداردها و مقررات این حوزه نیز جدی تر تنظیم شوند .

 این روزها نام اینترنت اشیاء زیاد به گوشمان می خورد اما شاید ندانیم این موضوع دقیقا چه مفهومی دارد ،  به طور کلی اینترنت اشیاء  اشاره دارد به بسیاری از چیزها، شامل  ؛ اشیا و وسایل محیط پیرامون‌ ما که به شبکه اینترنت متصل شده  اند .

بنابراین ما می توانیم  با کمک اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت و … این محصولات را کنترل کنیم اینترنت اشیاء  به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند.

 این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.

اما همزمان با توسعه بازار استفاده از اینترنت اشیاء ، بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که هکرها و کلاهبرداران اینترنتی می توانند با سوءاستفاده از اتصال میلیاردها وسیله به اینترنت امنیت مردم را به خطر بیندازند و حتی زندگی آنها را تهدید کنند.

اکنون خبرها حاکی از این هستند که برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و ARM از یک استاندارد جدید امنیتی برای ایمن سازی اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کنند.ARM سازنده بزرگ تراشه های موبایلی، گوگل و غیره چارچوب امنیتی جدیدی موسوم به Platform Security Architecture (PSA) را ابداع کرده که طراحی میان افزارهای ایمن برای محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را تسهیل می کند. . انتظار می رود در آینده از محصولات مبتنی بر این استانداردها در بیش از 100 میلیارد وسیله وابزار گوناگون استفاده شود

قرار است این تکنولوژی مبتنی بر استاندارد  از اوایل سال 2018 توسط شرکت ARM به کار گرفته شود.اما این ها تنها شرکت هایی نیستند که برای ارتقای سطح استاندارد خود تلاش خواهند کرد . شرکت های دیگری مثل علی بابا نیز به فکر راه اندازی و توسعه همین نوع استانداردها هستند

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها