استخراج کنندگان بیت کوین پروانه کسب می کنند

0
199
استخراج کنندگان بیت کوین پروانه کسب می کنند

در حالی که یک نماینده مجلس چند روز گذشته استخراج ارز رمزدار در ایران غیرقانونی دانسته بود حالا دولت اعلام کرده که به فعالان این حوزه پروانه کسب ارایه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، صنعت ماینینگ در روزها اخیر به دلیل مشکلاتی که در عرصه تامین برق آن ها ایجاد شده بر سر زبان ها در ایران افتاده اند تا جایی که یک نماینده مجلس شورای اسلامی از خلا قانونی در خصوص فعالیت ماینرها سخن گفته و اعلام کرده بود که فعالیت آن ها غیر قانونی است.

اما حالا دولت در کنار تامین برق فعالان این صنعت می کوشد تا برای آن ها پروانه کسب صادر کند.

در این خصوص، «محمد جواد آذری جهرمی» اعلام کرده که  باید به فعالان این بخش پروانه فعالیت قانونی داده شود و امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا آنها بتواند فعالیتشان را به صورت قانونی انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه علیرغم تلاش های دولت تدوین قانون مقداری طول کشیده است تاکید کرد در این مدت واردات این نوع تجهیزات در گمرک ممنوع بوده است ولی اکنون می دانیم که حجم زیادی از این دستگاه ها وارد کشور شده است و خیلی از این تجهیزات هم در مراکز دولتی و غیر دولتی استفاده شده است حتی مورد داشتیم که بدون اطلاع مدیران در مراکز مخابراتی هم این تجهیزات نصب شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: ارزیابی وزارت نیرو این است که 700 مگاوات برق کشور در حال حاضر برای استخراج رمز ارز استفاده می شود این وضعیت در مرحله اول حقوق عامه مردم را تضیع می کند چون از منابع گازی و آبی که اموال همه مردم است برای تولید برق استفاده می شود.

وی گفت: علاوه بر مقررات گذاری خاصی که باید در دولت انجام شود کسانی هم که این کار را انجام می دهند باید تلاش کنند خود را در چارچوب قانون و مقررات قرار دهند این موضوع باید سریعتر تعین تکلیف شود این افراد شناسایی شوند و بر آنها نظارت صورت بگیرد و در ساعات های غیر پیک بتوانند کار کنند.‌

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها