استفاده از اپلیکیشن‌های چینی در آمریکا، 65 درصد افزایش‌یافته است

0
141
استفاده از برنامه‌های چینی در آمریکا

برنامه‌های چینی در بازار امریکا طرفداران زیادی دارند و طبق آمار استفاده آمریکایی‌ها از این برنامه‌ها 65 درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش کالاسودا و به نقل از فون‌آرنا، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در ایالت متحده امریکا یعنی TikTok به اتهام نقض امنیت در حال بررسی است. دلیل این اتهام عدم اعتماد امریکا به شرکت‌هایی همانند هوآوی چین است. طبق ادعا امریکا هر شرکت و نهادی در چین مجبور است در راستا  اهداف جاسوسی به کشور چین کمک کند و امریکا ادعا می‌کند هوآوی و سایر کمپانی‌های چینی در مخابره اطلاعات جاسوسی امریکا به پکن فعالیت دارند.

دو سال پیش هنگامی‌که شرکت چینی صاحب تیکتاک، Beijing ByteDance، برنامه ویدئویی Musical.ly را خریداری کرد؛ نتوانست مجوز کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایالات‌متحده (CFIUS) را دریافت کند. Musical.ly در اصل یك شركت چینی بود که یك دفتر در آمریكا بازکرده بود تا به بازار ایالت متحده نیز دسترسی داشته باشد.  دراین راستا تحقیق در مورد برنامه TikTok آغاز شد.

برنامه‌های چینی در بازار امریکا طرفداران زیادی دارند؛  طبق بررسی CNBC در سه ماه گذشته (جولای تا سپتامبر) برنامه‌های چینی در بازار ایالت متحده آمریکا تا 745 میلیون دلار درآمد داشتند .آمریکایی‌ها  در طی این سه ماه 3.43 میلیارد دلار برای استفاده از صد برنامه برتر در اپ استور اپل و گوگل پلی استور هزینه کردند؛ که در این میان برنامه‌های چینی 22 درصد از آن را اشغال کرده‌اند.  از این صد برنامه برتر 25 مورد آن برنامه‌های چینی بودند.  این رقم نسبت به  سه ماهه سوم سال گذشته (21 برنامه از 100 برنامه) زیادتر شده است.

علی‌رغم جنگ اقتصادی که بین چین و آمریکا به راه افتاده است و تحریم شدن شرکت چینی هوآوی در ایالت متحده، بسیاری از برنامه‌های چینی هنوز در امریکا استفاده می‌شوند و شاید دلیل آن، این است که آمریکایی‌ها از کشور سازنده آن آگاهی ندارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها