استفاده از تراشه‌ی 5 نانومتری در گوشی هوآوی P50

0
1296

به دلایل زیادی تراشه اختصاصی HiSilicon هواوی با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد. ممکن است ایالات متحده اجازه ندهد TSMC برای HiSilicon هوآوی کار کند. خوشبختانه، هواوی در حال کار روی پردازنده 5 نانومتری Kirin خود برای سال 2020 است و می‌تواند به خودش متکی باشد؛ اما سال آینده ممکن است هوآوی سری جدید خود را با پردازنده‌ی 5 نانومتری یک کمپانی شخص ثالث عرضه کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، هوآوی جلوی تحریم‌های آمریکا کم نمی‌آورد؛ یک گزارش رسمی وجود دارد که پیشرفت هواوی P50 را نشان می‌دهد و احتمالاً در نیمه اول سال آینده وارد بازار خواهد شد. البته این گوشی از همان تراشه 5 نانومتری سری Mate 40 استفاده می‌کند.

طبق گفته یک منبع، هواوی سال آینده یک گوشی همراه جدید با پردازنده 5 نانومتری را عرضه خواهد کرد. با این حال، این پردازنده 5 نانومتری توسط HiSilicon طراحی نشده است. این بیانیه نشان می‌دهد که سری P50 هواوی ممکن است در سال آینده از پردازنده‌ی 5 نانومتر یک کمپانی شخص ثالث استفاده کند.

البته مشخص نیست این تراشه 5 نانومتری ساخته‌ی کدام کمپانی است. با این حال، شرکت‌های بسیار کمی وجود دارند که بتوانند این تراشه را تهیه کنند.

علاوه بر اپل که امکان تصاحب آن وجود ندارد، Qualcomm و MediaTek دارای تراشه‌های 5 نانومتری هستند. طبق حدس این کمپانی ممکن است، MediaTek باشد.

سری MediaTek Dimension 2000 از فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کند. هواوی در حال حاضر سفارشات بسیار خوبی به MediaTek داده است.

اگر این خبر صحیح باشد، سری Huawei P50 طبق معمول از پردازنده 5 نانومتری برتر استفاده می‌کند.

طبق روال، سری هواوی P50 از مارس سال آینده در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها