استفاده از سلول‌های خورشیدی در تامین برق تجهیزات مخابراتی

0
148

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین گفت: در مناطقی که به صورت طبیعی قابلیت استفاده از فناوری خورشیدی وجود دارند از سلول‌ها و باتری‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی مورد نیاز تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شود.

به گزارش کالاسودا به نقل از ایرنا و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری افزود: سلول های خورشیدی، جایگزین بسیار مهمی برای جانشینی منابع انرژی زمینی است زیرا می‌تواند با بازده مناسبی، نور مستقیم خورشید را به الکتریسیته تبدیل و با هزینه عملیاتی کم توان تولید انرژی برق قابل استفاده را در صنایع مخابراتی دارد.

وی با تشریح سیستم تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی اضافه کرد: با استفاده از این فناوری که در مناطقی مانند خوزستان، لرستان، اصفهان و چند منطقه دیگر عملیاتی شده، علاوه بر تامین برق مورد نیاز در مناطق فاقد برق رسانی، از صنایع داخلی و دانش بنیان کشور در راستای رونق تولید داخلی حمایت فراوانی می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: استفاده از فناوری سلول‌های خورشیدی، علاوه بر حمایت از صنایع داخلی، در مواقع اضطراری و مدیریت بحران، در تحقق پایداری ارتباطات مخابراتی، بسیار موثر و نقش آفرین است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها