استفاده از محاسبات کوانتومی در صنعت لجستیک

0
353

بخش حمل و نقل و لجستیک بیشترین سود را از محاسبات کوانتومی خواهد برد و به نظر می‌رسد دپارتمان‌های فناوری اطلاعات در این حوزه، طبق گفته استارتاپ کوانتومی Zapata Computing، این مزیت را درک کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از، nextplatform محاسبات کوانتومی عملی در بخش‌هایی مانند داروسازی، تبلیغات و رسانه‌ها و امور مالی مشاهده می‌شود؛ اما در محیط‌های کاربردی‌تر مانند مراقبت‌های بهداشتی، انرژی، تولید و لجستیک که اقتصاد را تقویت می‌کنند؛ کمرنگ‌تر است.

اما به تازگی بخش‌های آی تی در صنعت لجستیک به مزایای این فناوری پی برده‌اند.

در نظرسنجی اخیر زاپاتا از 300 رهبر ارشد آی تی در کمپانی‌هایی با درآمد بیش از 250 میلیون دلار، 74 درصد موافق این موضوع بودند که بدون محاسبات کوانتومی؛ شرکت‌ها عقب خواهند ماند و 69 درصد در مرحله برنامه ریزی این بخش هستند.

البته تنها 29 درصد از آن‌ها، این برنامه‌ها را اجرا کرده‌اند که اکثریت در ایالات متحده (36 درصد)، کانادا (32 درصد) و چین (32 درصد) بودند.

IEDM Infographic

دلایل متعددی برای سودمندی استفاده از محاسبات کوانتومی در صنعت لجستیک وجود دارد که واضح‌ترین آنها بحران زنجیره تأمین است.

نتایج تحقیقات در زمینه‌ی استفاده از محاسبات کوانتومی در لجستیک امیدوارکننده است؛ البته پذیرش کوانتوم در بخش حمل‌ونقل و زنجیره تأمین/لجستیک به عنوان یک پروژه تحقیق و توسعه جانبی آغاز می‌شود و سپس گسترش می‌یابد.

به طور خلاصه، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم صنعت حمل و نقل به یک باره از این فناوری استفاده کند. با این حال، این پروژه‌ها به‌عنوان کاتالیزوری عمل می‌کنند تا تیم‌ها در مورد زیرساخت‌های کلاسیک و نحوه استفاده از روش‌ها یا دستگاه‌های کوانتومی آگاه شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها