استفاده از هوش مصنوعی آی‌بی‌ام برای پیش‌بینی علائم بیماری هانتینگتون

0
2022

آی‌بی‌ام از هوش مصنوعی برای پیش بینی پیشرفت علائم بیماری هانتینگتون/Huntington  استفاده می کند. این فناوری هوش مصنوعی می تواند در مراقبت از بیمار کمک کرده و حتی برای درمان نیز موثر باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت،  کمپانی آی‌بی‌ام از مهارت های پیش بینی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به مقابله با بیماری هانتینگتون استفاده می کند.

این شرکت فناوری با بنیاد CHDI در راستای یک مدل هوش مصنوعی همکاری کرده است که می تواند علائم بیماری هانتینگتون را در بیماران پیش بینی کند و از همه مهم تر، سرعت پیشرفت این علائم را مشخص نماید. این تیم از اسکن های مغزی MRI برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده و از سیگنالهای ماده سفید (White matter) برای کمک به سیستم برای سنجش چگونگی تغییر عملکرد شناختی و حرکتی با گذشت زمان بهره می برند.

مطالعات موجود از این بیماری تنها نشان می دهد که علائم بین 30 تا 50 سالگی به وجود می آیند و در مورد علائم و چگونگی تکامل آن  اطلاعاتی در دسترس نیست. اما این فناوری هوش مصنوعی می تواند اوضاع را تغییر دهد.

محققان خوش بین هستند كه یك اسكن MRI می تواند تخمین های دقیق تری از افت كاركرد را نشان دهد. این به خودی خود منجر به درمان بهتر نمی شود، اما می تواند به بیماران مبتلا به بیماری هانتینگتون کمک کند تا آماده تغییرات شوند.

این فناوری آی‌بی‌ام همچنین می تواند به دانشمندان کمک کند تا براساس حالات بیماری ، آزمایشات بالینی مناسبی را انتخاب کنند تا به راه حل های بلند مدت منجر شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها