استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین کوکاکولا

0
280

به گفته‌ی برت فولتز، مدیر تجزیه و تحلیل جهانی، لجستیک و زنجیره تأمین در کوکاکولا، هوش مصنوعی (AI) و ابزارهای یادگیری ماشین به منظور تهیه و تأمین منابع در این کمپانی ضروری هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، به گفته‌ی وی با استفاده از هوش مصنوعی نه تنها در فرایند، بلکه برای ارتباطات، حاکمیت و فرآیند تأمین‌کننده نیز پیشرفت‌های بزرگی ایجاد شده است.

برای هر شرکتی که کالا تولید می‌کند یا می‌فروشد، تهیه مواد و منبع از بخش‌های جدایی ناپذیر مدیریت زنجیره تأمین است.

منبع یابی، مرحله اولیه فرآیند زنجیره تأمین، در مورد شناسایی و ارزیابی تأمین کنندگان بالقوه، مذاکره در مورد شرایط و انتخاب است.

اما چالش‌ها در یک زنجیره تأمین وجود دارد؛ از مشکلات مربوط به همه‌گیری COVID-19 و جنگ در اوکراین گرفته تا تغییرات آب و هوایی.

برای رهبران لجستیک، این‌ها موانعی بزرگی هستند. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند به تقویت تصمیم گیری در میان هرج و مرج تدارکات کمک کند.

به گفته‌ی شانتون ویلکاکس، سرپرست تولید کوکاکولا در ایالات متحده، راه‌حل‌های هوش مصنوعی به تصمیم‌گیری در یک محیط تجاری آشفته کمک می‌کنند.

او افزود که هوش مصنوعی می‌تواند در همه چیز به کار گرفته شود، از مدل سازی تاثیرات و تصمیمات احتمالی گرفته تا توسعه مدل‌های هوش مصنوعی که قیمت‌ها را پیش بینی می‌کند و به تعادل بین قیمت‌های فعلی و آینده کمک می‌کند.

با این حال، هوش مصنوعی یک بخش نوپا در بخش‌های مختلف لجستیک است.

کوکاکولا از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین استفاده می‌کند.

سرمایه گذاری در هوش مصنوعی برای تقویت خرید و منبع یابی در آینده نزدیک به یک حوزه سرمایه گذاری عالی تبدیل خواهد شد.

در آینده، این شرکت بر روی ادغام بین سیستم‌های متعدد و بهترین فروشندگان با استفاده از داده‌ها از منابع دیگر تمرکز خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها