استفاده گوگل از سرویس ابری آی‌بی‌ام

0
153

گوگل تمایل دارد که از Power System آی‌بی‌ام در سرویس Google Cloud خود استفاده کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، به نظر می‌رسد Google Cloud تمایل دارد تا شرکت‌های بیشتری را برای فعالیت در پلتفرم خود ترغیب کند. اما برای این شرکت‌ها سخت است تا به این فضای ابری جدید نقل مکان کنند.

بسیاری از این شرکت‌ها از Power Systems آی‌بی‌ام برای بار کاری در سیستم‌های خود استفاده می‌کنند و تاکنون IBM تنها فروشنده‌ای بوده که سیستم‌های مبتنی بر ابر را ارائه داده است. حال، گوگل نیز قصد همکاری با IBM را دارد تا IBM Power Systems را در Google Cloud راه اندازی کند.

Kevin Ichhpurani رئیس Google Cloud در اطلاعیه امروز نوشت: “شرکت‌ها که به دنبال فضای ابری هستند تا بتوانند زیرساخت‌های موجود خود را به روز کرده و روند کار خود را ساده‌تر کنند، و در این راستا گزینه‌های بسیاری پیش رو دارند.”

وی در ادامه گفت: “برخی از سازمانها برای به دست آوردن این فضای ابری، سیستم عامل‌های خود را دوباره پایه ریزی می‌کنند. با این وجود بسیاری دیگر می‌خواهند با استفاده از زیرساخت‌های موجود خود، از الگوی انعطاف پذیر ابری و پیشرفت‌های جدید در بخش‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل استفاده کنند. ”

سیستم Power Systems برای این کار مناسب است. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها برای بار کاری مهم براساس برنامه‌های SAP و Oracle و بانکهای اطلاعاتی خود از این سیستم استفاده می‌کنند؛ با این کار، آن‌ها می‌توانند بار کاری سیستم را برداشته و به آرامی آنها را به فضای ابری منتقل کنند، بدون اینکه مجبور شوند دوباره برنامه‌ها و زیرساخت‌های خود را مهندسی نمایند.

البته هزینه این سرویس جدید گوگل اعلام نشده است. اما احتمالاً با توجه به هزینه سرور مبتنی Power Systems، قیمت آن کم نیست.

از آنجا که آی‌بی‌ام دارای سرویس ارئه دهنده فضای ابری خاص خود است، کمی عجیب است که با گوگل همکاری کرده و سرورهای خود را به یک فضای ابری رقیب منتقل نماید؛ هرچند مطمئناً آی‌بی‌ام قصد دارد سرورهای خود را با قدرت بیشتری بفروشد.

این حرکت برای Google Cloud کاملاً معقولانه است و باید این مسئله را در نظر بگیرید که بعد از آن بار کاری بیشتری را روی سیستم عامل خود خواهد داشت.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها