آشنایی با میت ده پرو هواوی به مناسبت رونمایی این گوشی هوشمند؛ 21 دی ماه در بازار چارسو

0
514
mate10-pro|کالاسودا

 کالاسودا- در چند سال اخبر در کنار دو غول ساخت گوشی های هوشمند یعنی اپل و سامسونگ نام یک برند چینی قرار گرفته است که به شدت در تلاش برای به دست آوردن فروش بالاتر ، رضایت مشتری از نظر امکانات و کارایی در کنار قیمت مناسب و منطقی تلاش می کند این برند در چند سال اخیر  با عرضه گوشی های متنوع خود بسیاری از گروه های جامعه را برای انتخاب خود ترغیب می کند. هواوی یک برند چینی است که این روز ها در بازار های جهانی موفقیت های بسیاری به دست آورده است و در کشور ما نیز سومین برند محبوب کاربران گوشی های هوشمند محسوب می شود.
پرچم دار جدید هواوی از خانواده میت محسوب می شود . حدود دو ماه از عرضه دو نسخه گوشی سری میت هواوی در بازار ایران می گذرد و میت ده و میت ده لایت به خوبی توانسته اند محبوبیت خوبی برای خود به واسطه پشتیبانی از نام میت که در واقع سری فبلت های هواوی محسوب می شوند ایجاد کنند . حال نوبت به رونمایی  برترین گوشی حال حاضر هواوی یعنی میت ده پرو رسیده است . این گوشی هوشمند با بهره گیری از بهترین ها در قطعات سازنده تهدیدی برای برند های سامسونگ و اپل محسوب می شود که این روز ها با موجی از انتقادات همراه هستند . میت ده پرو را می توان یکی از بی نقص ترین گوشی های هوشمند در تاریخ ساخت موبایل های نسل جدید دانست .
در این مقاله سعی داریم به بررسی ابعاد گوناگون این گوشی هوشمند قدرتمند بپردازیم:
با ما همراه باشید :
طراحی ساخت:
میت ده پرو از صفحه نمایش جدیدی استفاده می کند که دارای نسبت تصویر 18:9 است . در نتیجه ، این گوشی در مقایسه با محصولات پیشین کمپانی هواوی، طول بیشتر و عرض کمتری را دارد که همین موضوع باعث در دست گیری بسیار آسانتر آن خواهد شد.
پنل جلویی میت ده پرو میزبان یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی است که به دلیل  حاشیه ی اندک اطراف صفحه نمایش و حذف دکمه های فیزیکی، این نمایشگر بیش از 80 درصد پنل جلویی را پوشش داده است و با وجود سایز بزرگ آن، میت 10 پرو همچنان ابعاد مناسبی دارد.
سنسور اثر انگشت میت ده پرو بر خلاف میت ده بروی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته است . تا بتوان از حداکثر فضای پنل جلو استفاده کرد .
در قسمت قاب پشت نیز تغییراتی وجود داشته است .در این بخش شاهد استفاده از دو دوربین هستیم که با بدنه ی دستگاه یکپارچه شده اند. سمت راست دوربین ها از سنسوری برای فوکوس با استفاده از لیزر و سمت چپ هم از فلش LED بکارگیری شده است.
در سمت چپ دوربین، فلش دوگانه (Dual Tone) در کنار لوگوی لایکا دیده می‌شود. علت وجود این لوگو، همکاری هواوی با لایکا در ساخت عدسی های دوربین است. در سمت چپ نیز سنسورهای متعلق به دوربین دوگانه دیده می‌‌شود.

نمایشگر:
یکی دیگر از تفاوت‌های میت ده و میت ده  پرو در پنل نمایشگر مشاهده می‌شود.این پنل حتی کاربران گوشی های سامسونگ را نیز برای استفاده یک برند دیگر با همان صفحه نمایش های محبوب سامسونگ جلب می کند. در حالی که میت ۱۰ از یک پنل IPS LCD بهره می‌برد، میت ده پرو مجهز به یک پنل آمولد شده است.
میت ۱۰ پرو از یک نمایشگر ۶ اینچی استفاده می‌کند. با در نظر گرفتن ابعاد بدنه این تلفن هوشمند، نرخ نمایشگر به بدنه به ۸۰.۹ درصد می‌رسد. نمایشگر این تلفن هوشمند از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. علت استفاده از چنین رزولوشنی به دلیل نسبت ۱۸ به ۹ نمایشگر است.
با در نظر گرفتن ابعاد نمایشگر و رزولوشن، میزان تراکم پیکسلی میت ده پرو به ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. تراکم پیکسلی میت ۱۰ پرو، رقمی قابل قبول را در اختیارمان قرار می‌دهد، اما هواوی می‌توانست از رزولوشن بالاتری در پرچم‌دارش استفاده کند. روی نمایشگر از یک محافظ صفحه گوریلا گلس استفاده شده تا در برابر خط و خش احتمالی مقاوم باشد.
در بخش تنظیمات، هواوی دو حالت Normal و Vivid را برای میت ده پرو در نظر گرفته که در حالت دوم روشنایی صفحه بیشتر شده و حتی غلظت رنگ‌ها نیز افزایش می‌یابد. شما همچنین می‌توانید میزان گرمی و سردی رنگ‌ها و میزان رزولوشن را به صورت دستی تغییر دهید تا از لحاظ مصرف باتری و نوع به نمایش در آمدن رنگ‌ها بتوانید گوشی را شخصی سازی کرده باشید.

عملکرد باتری :
در این گوشی از یک باتری بزرگ با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر ساعت بکارگیری شده است که ظرفیت بالایی برای یک گوشی هوشمند به شمار می رود.
این باتری از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند که امکان شارژ 58 درصدی باتری در مدت تنها 30 دقیقه را در اختیار کاربران قرار می دهد.
در بخش عملکرد باتری، این گوشی عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشته است. در تست مکالمه ی مداوم در شبکه ی 3G، میت ده پرو بازدهی نزدیک به 22 ساعت را از خود ارائه داد. در تست وب گردی، با یک بار شارژ کامل این گوشی توانست بازدهی نزدیک به 15 ساعت و نیم را از خود ارائه کند. در تست پخش بدون وقفه ی ویدئو هم بازدهی نزدیک به 15 ساعت و نیم از این گوشی دریافت شد.
با تمام این وجود  میت ده پرو می تواند دستگاهی مناسب برای افرادی باشد که نیازمند یک گوشی هوشمند با باتری قدرتمند هستند. در حقیقت، باتری این گوشی با یک بار شارژ کامل می تواند تا دو روز استفاده ی کاربر را تضمین نماید.

نرم افزار:
میت ده پرو یکی از نخستین دستگاه های کمپانی هواوی بود که از اندروید 8.0 در آن استفاده شده است. همچنین، برای هماهنگی نسخه ی رابط کاربری و نسخه ی سیستم عامل در این گوشی، به جای استفاده از ورژن 6 رابط کاربری EMUI، از شماره ی 8 برای ورژن جدید آن استفاده شده است.
بخش نرم افزاری میت 10 پرو از قابلیت های بسیاری پشتیبانی می کند که به لطف وجود چیپ قدرتمند در این گوشی، هوش مصنوعی می تواند بخش های مختلف را به خوبی مدیریت نماید.

رابط کاربری:
هواوی، میت ده را با سیستم عامل اندروید اوریو راهی بازار کرده است. مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی چینی نیز از رابط شخصی‌سازی شده خودش با نام EMUI 8 برای میت ۱۰ بهره گرفته است. رابط هواوی به یک اپ‌دراور مجهز شده و دیگر همچون گذشته‌ها همه چیز بر روی صفحه پخش و پلا نیست!

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته ندارد و حتی منوی نوتیفیکیشن‌ نیز شبیه به چیزی است که در میت ۹ دیده بودیم. برخی ویژگی‌های پرکاربرد نسخه قبلی این رابط کاربری همچنان حفظ شده است. به‌عنوان مثال اگر با پشت دست، دو بار بر روی صفحه ضربه بزنید؛ میت ۱۰ یک اسکرین شات زیبا را تقدیم‌تان می‌کند و اگر همین کار را با دو انگشت انجام دهید، از نمایشگر فیلم می‌گیرد و در گالری ذخیره می‌کند. یا اینکه شما می‌توانید با پشت دست بر روی صفحه برخی حروف از پیش تعیین شده را بکشید تا یک اپلیکیشن خاص اجرا شود. به عنوان مثال با کشیدن حرف M به سرعت موزیک پلیر اجرا خواهد شد.
سخت افزار:
کمپانی هواوی در شهریور سال جاری از جدیدترین و قدرتمندترین چیپ خود با نام کایرین 970 در نمایشگاه IFA رونمایی کرد. یکی از تمرکزهای اصلی هواوی در طراحی این چیپ، عملکرد آن در بخش هوش مصنوعی بوده است تا در نهایت دستگاهی هوشمندتر روانه ی بازار شود.

در گوشی میت ده پرو از چیپ کایرین 970 استفاده شده است که این چیپ شامل هشته هسته ی پردازشی از نوع A53 و A73 است و حداکثر فرکانس پردازشی 2.4 گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می دهد. در این چیپ از لیتوگرافی 10 نانومتری نیز استفاده شده است که باعث کاهش مصرف انرژی به وسیله ی چیپ خواهد شد.
اما وظیفه ی پردازش گرافیکی در میت ده پرو بر عهده ی پردازنده ی قدرتمند Mali-G72 MP12 است که می تواند عملکرد مناسبی را از خود ارائه کند.
Mate 10 Pro در دو نسخه عرضه شده است که نسخه ی اول شامل چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه و نسخه ی دوم شامل شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه می باشد. از آن جایی که این گوشی از مموری کارت پشتیبانی نمی کند، باید در خرید نسخه ی مناسب دقت کرد. البته در بازار ایران نسخه  گیگابایت و رم6 موجود است .

دوربین
هواوی برای میت ۱۰ با همکاری لایکا دوربین دوگانه خاص و قدرتمندی را تدارک دیده که دوربین اصلی آن ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۲۰ مگاپیکسلی است. با این تفاوت که دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال مجهز است اما دوربین دوم فاقد چنین ویژگی بوده و تنها می‌تواند به صورت سیاه و سفید جهان پیرامون خودش را ببیند.
گشودگی دیافراگم دوربین میت ۱۰ به میزان f/1.6 رسیده که می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند، در نتیجه شما می توانید در محیط‌های تاریک تصاویر روشن و واضحی را به ثبت برسانید. هواوی با ترکیب ۴ سیستم فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص عمق و کنتراست کاری کرده تا پرچمدار جدیدش یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.
این کمپانی چینی در میت ۱۰ برای نخستین بار از موتور پردازش تصویر اختصاصی خودش بهره گرفته است. این ویژگی به همراه واحد پردازش عصبی پردازنده کمک می‌کنند تا تصاویر با سرعت بهتری پردازش شده و همچنین نویز کمتری را شاهد باشیم. علاوه بر این‌ها، NPU در چیپست گوشی می‌تواند به میت ۱۰ کمک کند تا ۱۴ حالت مختلف تصویر را تشخیص داده و شرایط را متناسب با آن تغییر دهد.
به عنوان مثال هنگام عکاسی از چهره، گیاه، حیوانات، غذا و… دوربین با تشخیص درست آن‌ها تصاویر متفاوت‌تری را نسبت به سایر گوشی‌های بازار به ثبت می‌رساند. تشخیص محیط نیز توسط یک آیکون در بخش زیرین رابط کاربری به نمایش در می‌آید. ویژگی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی دیده بودیم!
دوربین دوم نیز علاوه بر تصاویر سیاه و سفید، می‌تواند تا زوم دوبرابری بدون افت کیفیت را به گوشی بیفزاید. همچنین امکان تصویر برداری پرتره نیز به کمک همین دوربین به گوشی اضافه شده تا تصاویری خاص همچون دوربین‌های DSLR بگیرید.
میت ده پرو  می‌تواند به صورت ۴K فیلم‌برداری کند. امکان فیلم‌برداری اسلوموشن نیز در این گوشی گنجانده شده و می‌توانید ویدیوهای متفاوتی وحرفه ایی  را به ثبت برسانید. به دلیل وجود  لرزش‌گیر اپتیکال فیلم‌های گرفته شده با این دوربین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی داشته و دیگر شاهد لرزش‌های بسیار زیاد دست نیستیم. همچنین صدا نیز به‌خوبی و به صورت استریو ذخیره می‌شود.
هواوی برای دوربین سلفی میت ۱۰ از یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 بهره گرفته که در مجموع می‌تواند تصاویر خوب و با کیفیتی را به‌ثبت برساند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها