اسپیس ایکس چگونه موشک‌های خود را می‌سازد؟

0
8067

مهندسی درخشان، فارغ از دغدغه‌های مالی باعث شده تا اکتشاف فضایی توسط کمپانی خصوصی اسپیس ایکس گام بلندی برای پیشرفت بشر شود.

به گزارش کالاسودا، اسپیس ایکس بازیگر مستقلی در صنعت فضایی محسوب می‌شود که نیم نگاهی هم به تجاری سازی سفر به فضا درآینده دارد.

ایلان ماسک به عنوان موسس و مدیر تشکیلات، از ثروتمندترین مردان زمین بوده و از 2014 با توسعه فناوری مافوق صوت و نصب روی موشکهای فالکون وارد فاز جدی سفر به کرات دیگر شده است.

ایلان ماسک 2002 و بعد از فروش کمپانی PayPal به eBay کمپانی فضایی خود را شکل داد و سعی کرد رفتن به مریخ را از حالت آرزو بیرون بیاورد.

هزینه موشک فالکون 9 حدود 28 میلیون دلار شد و نکته مهم استفاده مجدد از موشک برای پرتاب است که هزینه‌ها را سرشکن می‌کند.

اما دولتی‌ها برای چنین پرتابی که البته یک بار مصرف نیز هست 95 میلیون دلار هزینه کرده‌اند و یکبار ایلان ماسک به متلک گفت چگونه لاکهید مارتین و بوئینگ هواپیما برای هزاران بار مصرف می‌سازند که هزینه‌اش به اندازه فالکون 9 است اما موشک یکبار مصرف را با چند برابر هزینه تولید می‌کنند؟

 

ماه گذشته به عنوان اولین موفقیت عمده، با فالکون 9 فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضایی رفتند.

به عقیده کارشناسان این آغاز دوران طلایی اکتشافات فضایی است که با بازیگری مستقل وعده پیشرفت بشر را در صنعت فضایی جلو می‌برد.

اما اسپیس ایکس چگونه این کار را انجام داد؟

مهندسی درخشان، استراتژی متمرکز،تلاش برای کاهش هزینه و تجاری سازی صنعت فضایی بخشی از پاسخ به این سوال است.

اما سوال اساسی و فنی اینکه چگونه موشک فالکون 9 را ساخت؟

در این ویدئو نحوه تحول در ساخت فالکون 9 بررسی شده {تحول از 9 انجین به 8 انجین بعلاوه یک بوستر دروسط}و اینکه اسپیس ایکس به سوی کاهش هزینه‌ها از یک سو و درآمدزایی با پروژه‌هایی نظیر پرتاب ماهواره و توسعه اینترنت فضایی با پروژه استارلینک می‌رود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها