اسکایپ آبروی کاربرانش را می برد

0
414

کالاسودا_اسکایپ تصمیم دارد از این پس به کاربران اطلاع دهد که پیام ها خوانده شده اند یا خیر. این موضوعی است که می تواند  برای برخی  از کاربران ناراحت کننده و برای برخی خوشحال کننده باشد.

اسکایپ طرفداران پرشماری دارد. این شرکت را می توان جزو جذاب ترین شرکت های جهان در حوزه فناوری دانست. با این وجود برخی از ویژگی های این شرکت بر اساس آن مدیران صلاح می دانند تغییر نکرده بود.

اسکایپ نوعی نرم‌افزار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدئویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان است و برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل نیاز به خرید اعتبار می‌باشد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درواقع اسکایپ یک شبکه ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر (Peer to Peer) است که توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شد. این دو قبلاً در ساخت یک شبکه اشتراک پرونده به نام کازا (به انگلیسی: Kazaa) همکاری داشتند. بالاخره و پس از سال‌ها، قابلیتی به اسکایپ اضافه شده که جزو واجبات پیام‌رسان‌های امروزی محسوب می‌شود. از این به بعد وقتی به کسی پیام بدهید از خوانده شدن پیام توسط او مطلع خواهید شد.

اما با قابلیت جدید اسکاپ وقتی که یک کاربر پیام شما را در اسکایپ می‌خواند، تصویر پروفایل او در پایین صفحه چت ظاهر می‌شود.

بر همین اساس است که پیگیری گفتگوها در اسکایپ ساده تر از همیشه می شود، بنابراین از این طریق می‌توانید بفهمید که طرف مکالمه چقدر پیگیر گفت‌وگو با شماست.

البته جالب است بدانید که این قابلیت، در حال حاضر  در چت‌های دو نفره و چت‌های گروهی تا سقف بیست نفر پشتیبانی می‌شود. برای دریافت و بررسی عملکرد جدید اسکایپ باید نسخه پیش‌نمایش ۸.۲۶.۷۶ اپلیکیشن را روی دسکتاپ، اندروید و آی او اس دریافت کنید.

در حال حاضر اسکایپ امکانی فراهم کرده که بتوانید تیک خوانده شدن پیام‌ها را غیر‌فعال کنید. برای این کار لازم است که به تنظیمات حریم خصوصی اپلیکیشن بروید.

شاید خالی از لطف نباشد که در خصوص حریم خصوصی این پلتفرم نیز اطلاعاتی داشته باشید. بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط افشاگر بزرگ، ادوارد اسنودن منتشر شده نشان می‌دهد که مایکروسافت، اطلاعات ویدئویی و صوتی را که از بستر اسکایپ عبور می‌کنند، در حجم انبوه در اختیار بنگاه امنیت ملی آمریکا (ان. اس. ای) قرار می‌دهد. حال با توجه به اینکه اسکایپ پیش از این هم برای تجسس در امور مردم چین در اختیار حکومت این کشور بوده‌است. می‌توان گفت تبدیل به یکی از بزرگترین دشمنان حریم خصوصی در سطح جهان شده‌ است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید