اسکایپ هم رمز نگاری شد

0
320
اسکایپ هم رمز نگاری شد|کالاسودا

اسکایپ هم رمز نگاری شد|کالاسوداکالاسودا_شرکت مایکروسافت در نظر دارد تا به زودی تمامی  پیام ها و مکالمات انجام شده در برنامه اسکایپ را به طور کامل رمزگذاری کند.

بسیاری از افراد برای انجام مکالمات، به ویژه مکالمات بین شهری و بین قاره ای ، از اسکایپ استفاده می کنند. محصولی که به محض ورود به بازارفناوری به سرعت بین مخاطبان جای باز کرد .

اما برخی از کاربران اسکایپ مایل هستند ، از خدمات مکالمه ایمن تری برخوردار باشند .بر همین اساس است که شرکت مایکروسافت قول داده اطلاعات مکالمه این پیام رسان را رمزنگاری کند .گرچه پژوهش ها نشان می دهند؛  این تحول دسترسی هکرها به داده های خصوصی کاربران و همین طور احتمال استراق سمع مکالمات انجام شده از طریق اسکایپ را کاهش خواهد داد.

این  قابلیت  رمزگذاری مکالمات اسکایپ گفتگوی خصوصی یا Private Conversations نام دارد و با استفاده از آن گفتگوهای صوتی و متنی و همین طور عکس ها و فایل های صوتی و تصویری رمزگذاری می شوند.

به نظر می رسد ، مایکروسافت برای این کار از پروتکل سیگنال که یک پروتکل متن باز است، استفاده می کند. پروتکلی که توسط واتس اپ  وفیس بوک و البته  در برنامه ALO  گوگل به کار گرفته می شود. ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی امریکا هم از همین پروتکل در پیام رسان سیگنال استفاده می کند.