اسکنر جادویی چینی ها رونمایی شد / انقلابی تکنولوژیک در راه است

0
1342

کالاسودا_انقلاب جدید تکنولوژی در راه است. چرا که یک شرکت صنایع و علوم هوا و فضای چین از ساخت پیشرفته‌ترین اسکنر امنیتی سه بعدی این کشور خبر داد که می‌تواند برای مصارف امنیتی در مراکز و پایانه‌های مختلف کشور بکار گرفته شود.

اما این اسکنر در واقع نوع مدرن سامانه های نظارتی امنیتی است که به آن اسکنر موجی میلیمتری سه بعدی نیز گفته می شود. این شرکت این سامانه پیشرفته نظارتی را در شهر ‘شی آن’ مرکز استان شاآنشی در شمال غرب کشور به نمایش درآورده و افزوده است در سازمان هوانوردی و هواپیمایی چین از آن استفاده خواهد شد.

تاثیر این اسکنرها بر سلامت روان

در گزارشی راجع به این دستاورد علمی آمده است: این اسکنر از همه سامانه های مشابه خود در سراسر چین برتر است آکادمی علوم چین هم این موضوع را به رسمیت شناخته است.

شاید تصور کنید ممکن است این اسکنرها مخاطراتی را برای سلامتی کاربران داشته باشند. اما درواقع هیچ خطری برای سلامت و بهداشت انسان ندارد و اشعه هایی که از آن ساطع می شود تنها یک هزارم علایمی است که از تلفن های همراه تابش می کند و هیچ نوع اثر رادیواکتیوی خطرناکی هم برای انسان ندارد.

طراحان چه می گویند؟

یکی از طراحان این دستاورد پیشرفته می گوید اسکنر جدید در مقایسه با سامانه های شناسایی قبلی که اکنون در ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها استفاده می شوند، از سرعت عمل و دقت بالاتری برخوردار است و نیاز به توان انسانی کمتری دارد.

درواقع این اسکنرها که مانند رادارهای موجی فعالیت می کنند تصاویر شفاف را در اختیار قرار می دهند و قابلیت امنیتی پایانه های کشور را بالا می برند.

کدام کشورها از این نوع اسکنرها دارند؟

در حل حاضر کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان و ژاپن پیش از این چنین اسکنرهای موجی را در ایست و بازرسی های فرودگاه های خود تعبیه کرده اند.

این اسکنرها  مذکور به اندازه قد انسان است و همه بدن را در بر می گیرد و مشابه فضای شیشه ای اسکنری موجی است که در کشورهای اروپایی و آمریکا از آنها استفاده می شود. این اسکنر که تصاویر را با استفاده از رادیو الکترومغناطیس بدست می دهد حتی تنفس انسان را هم به ثبت می رساند.

این دستگاه اساسا چه خاصیتی دارد؟

این سامانه پیشرفته تنها در یک ثانیه می تواند ۸۹ قلم از موارد خطرناک را که حتی قابل رویت نباشند شناسایی کند و از ۹۵ درصد دقت برخوردار است تقریبا بالاتر از هر نوع ابزار دیگری است که تا کنون در دسترس قرار گرفته است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید