آموزش به اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی در ویندوز 10

0
587
آموزش به اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی در ویندوز 10

اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی در ویندوز 10 بسیار ساده و کاربردی است. با استفاده از یک رویه بسیار ساده می توانید فایل های مورد نیاز خود را میان رایانه های شخصی خود به اشتراک بگذارید. در این بخش قصد داریم به آموزش این موضوع بپردازیم.

یکی از مهم ترین ویژگی های ویندوز را باید HomeGroups دانست. این ویژگی با ویندوز 7 در اختیار کاربران قرار گرفت و پس از آن در تمام ویندوز ها در اختیار کاربران قرار گرفت. این ویژگی راهی ساده برای انتقال فایل های میان رایانه های مختلف به شمار می رود. برای آشنایی با این موضوع و آموزش به اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی در ویندوز 10 با ما همراه باشید.

چگونه فایلهای بین رایانه های شخصی را در ویندوز 10 به اشتراک بگذارید

برای تنظیم و مدیریت بخش هوم گروپ در ویندوز 10 باید به بخش استارت ویندوز رفته و در قسمت کنترل پنل این گزینه را جستجو کنید. HomeGroups در این بخش کلید اصلی این راه حل بسیار ساده به شمار می رود.

چگونه یک HomeGroup در ویندوز خود بسازیم؟

کنترل پنل هوم گروپی را که به شبکه اینترنت متصل می کنید را مورد بررسی قرار می دهد و اگر این کار به درستی انجام شده باشد شما می توانید به این گروه متصل شوید

اگر این رویه اتفاق نیفتاد شما نیاز دارید که یک هوم گروه بسازید، برای این کار روی گزینه Create a Homegroup کلیک کنید و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید. پس از این کار باید به انتخاب فایل مورد نیاز خود برای اشتراک گذاری بپردازید. حال باید پس از انتخاب این فایل گزینه بعدی را انتخاب کنید. در این بخش نیاز به نوشتن رمز عبور و ایجاد پسورد است، از این رو در نظر داشته باشید افرادی که این رمزعبور را دارند می توانند به فایل های شما دسترسی پیدا کنند، این موضوع تاثیر زیادی روی امنیت فایل های به اشتراک گذاشته شده دارد. البته در نظر داشته باشید که امکان تغییر رمز عبور نیز برای کاربران وجود دارد.اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی،چگونه یک HomeGroup در ویندوز خود بسازیم؟

چگونه از یک کامپیوتر دیگر به هوم گروپ دسترسی پیدا کنیم؟

اگر هوم گروپ را روی شبکه خود نصب کرده باشید و مراحل یاد شده را با موفقیت گذرانده باشید پیغامی برای شما در جهت پیوستن به هوم گروپ فرستاده می شود و با انتخاب گزینه “Join now” می توانید به شبکه مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. با کلیک روی این گزینه و طی کردن مراحل نصب که در مرحله قبل نیز بیان شد می توانید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که برای برقراری ارتباط با رایانه ی اصلی باید رمز عبور را اطلاع داشته باشید.اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی،چگونه از یک کامپیوتر دیگر به هوم گروپ دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه به فایل هایی که در HomeGroup به اشتراک گذاشته شده اند دسترسی پیدا کنیم؟

یکی از مهم ترین سوال های که در ذهن کاربران ایجاد می شود این موضوع است که چگونه به فایل هایی که در HomeGroup به اشتراک گذاشته شده اند دسترسی پیدا کنیم. برای این کار نیز یک رویه بسیار ساده وجود دارد.

روی دسکتاپ ویندوز روی This PC کلیک کنید، در سمت چپ ویندوز شما گزینه Homegroup و همچنین کاربرانی که در این گروه وجود دارند را مشاهده خواهید کرد و تنها کافیست روی نام آن ها کلیک کنید تا در صورت نیاز به آن ها دسترسی پیدا کنید.چگونه به فایل هایی که در HomeGroup به اشتراک گذاشته شده اند دسترسی پیدا کنیم؟

چگونه تنظیمات HomeGroup را تغییر دهید؟

در این بخش قصد داریم آموزش به اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی در ویندوز 10 را با نحوه تغییر تنظیمات ادامه دهیم. همانطور که در بخش های قبلی بیان شد شما می توانید تنظیمات HomeGroup را تغییر دهید. از این رو باید از طریق منوی استارت و گزینه کنترل پنل ویژگی هوم گروپ را انتخاب کنید و وارد آن شوید. در این بخش تمام اطلاعات مورد نیاز شما به نمایش گذاشته می شود و می توانید رمز عبور دسترسی ها را در این بخش بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید.اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی، چگونه تنظیمات HomeGroup را تغییر دهید؟

اشتراک گذاری فایل ها

اشتراک گذاری فایل ها در هوم گروپ بسیار ساده است و پس از انتخاب فایل مورد نیاز خود کلیک راست کرده و گزینه هوم گروپ را در منوی ایجاد شده انتخاب می کنید تا در اختیار ویندوز های دیگر قرار گیرد.اشتراک گذاشتن فایل ها بین رایانه های شخصی

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها