اشتغال 350 هزار نفری در شرکت های دانش بنیان

0
193
اشتغال 350 هزار نفری در شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان ایرانی توانسته اند تا کنون 350 هزار نفر را از شغل بهره مند سازند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان به شدت در حال رشد در فضای اقتصادی ایران هستند و همین امر موجب شده که این شرکت ها بتوانند تعداد قابل توجهی از افراد را به استخدام خود در آورند.

دانش بنیان چیست؟

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که بر پایه دانش نهادینه شده اند و محور عملکرد آن ها در حوزه های مختلف علمی و فناوری است. این شرکت ها عمدتا به صورت خصوصی و تعاونی راه اندازی می شوند و معمولا وابستگی به بخش های عمومی و دولتی ندارند. شرکت های دانش بنیان عمدتا در حوزه دانش و فناوری دست به تولید کالاهای مختلف می زنند. این شرکت ها از چندین و چند استارت آپ تشکیل می شوند.

دانش بنیان ها در ایران

ایران تا به امروز توانسته 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان را به ثبت برساند. این شرکت ها در ایران اخیرا جایگاه ویژه ای یافته اند و در زمینه های مختلف با تکیه بر دانش و فناوری دست به نوآوری می زنند. شرکت های دانش بنیان ایرانی توانسته اند گریزگاهی برای عبور از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان محسوب شوند و از این رو مورد حمایت مستقیم دولت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می گیرند.

اشتغال 350 هزار نفر در شرکت های دانش بنیان

4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان ایرانی تا به امروز 350 هزار نفر را به شغل رسانده اند. همچنین فروش محصولات آن ها نیز رشد داشته و به 90 هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که ارز آوری شرکت های دانش بنیان ایرانی نیز نسبت به گذشته چشمگیر بوده و طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این شرکت ها توانسته اند در سال گذشته 250 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها