هوش مصنوعی تصاویر تار صورت را اصلاح می‌کند

0
306

محققان از هوش مصنوعی برای اشکال زدایی تاری تصویر صورت انسان در عکس ها استفاده کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت، برای همه ما پیش امده است که هنگام دوچرخه سواری با سرعت بالا و با دویدن عکسی گرفته باشیم که به دلیل متحرک بودن تار شده است.

شاید در لحظه عکس گرفتن از قابلیت فوکوس اتوماتیک استفاده نکردید و یا بعدا آن را کشف کرده اید و با یک گالری عکس های مبهم و غیر مبهم مواجه شدید. بهتر است نگران نباشید چرا که در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی می‌تواند صورت های تار شده را اصلاح کند.

دانشمندان موسسه هوش مصنوعی در امارات متحده عربی، انستیتوی فناوری پکن و دانشگاه استونی بروک در جستجوی راه حل، یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کردند که تاری در تصاویر گرفته شده را از بین می برد. آنها در مقاله ای به این نکته رسیدند که این هوش  مصنوعی دارای آگاهی است، به این معنی که می تواند چهره های انسانی تار شده را شناسایی کرده  و برای اصلاح آنها  “مطلوب” عمل می کند.

با توجه به حرکت نسبی بین دوربین و اشیاء، ممکن است با تاری تصویر مواجه شویم، به علاوه افراد به دلیل فاصله بین آنها و صفحه دوربین، حرکات متنوعی را تجربه می کنند که می تواند به تار شدن عکس آنها منجر شود.

طبق مدل این محققان، این هوش مصنوعی قادر به تشخیص صورت انسان و پس زمینه است و می تواند با جدا کردن پیش زمینه و تیرگی تصویر را بهبود بخشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها