اضافه شدن ویژگی‌های جدید ویز به گوگل مپس در ios

0
213
اضافه شدن ویژگی‌های جدید ویز به گوگل مپس در ios

گوگل به‌تازگی برخی از ویژگی‌های جدید ویز را به گوگل مپس و در سیستم‌عامل ios اضافه کرده است. اکنون دارندگان آیفون همانند گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از قابلیت‌های مانند امکان گزارش تصادفات، تله‌های سرعت، کاهش سرعت ترافیک و … استفاده کنند. ویز یک برنامه کاربردی ناوبری است که توسط گوگل خریداری شده و امروزه برخی از قابلیت‌های آن در برنامه گوگل مپس به کار گرفته شده است.

ادغام ویژگی‌های Waze در Google Maps

گوگل مپس Google Maps و ویز Waze دو اپلیکیشن کاربردی موقعیت‌یابی و مسیریابی هستند که کاربران اندروید و IOS از آن‌ها برای مسیریابی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این برنامه‌های ناوبری استفاده کرده و با وارد کردن مسیر آغاز و مقصد، بهترین مسیر را مشاهده کنید؛ علاوه بر این می‌توانید اطلاعات دیگری را نیز در مسیر موردنظرتان به دست بیاورید.

نرم‌افزار ویز توسط یک شرکت اسرائیلی ساخته شده؛ اما در سال 2013 توسط گوگل خریداری شد؛ در آن زمان کارشناسان انتظار داشتند که قابلیت‌های ویز به گوگل مپس اضافه شود؛ اما گوگل چند سال صبر کرد و سرانجام در سال 2018 برخی از این ویژگی‌ها را به گوگل مپس اضافه نمود؛ اما تنها کاربران اندروید می‌توانستند از آن بهره ببرند. سرانجام به تازگی این قابلیت‌ها در اختیار کاربران آیفون نیز قرار گرفت.

بیشتر بخوانیم: گوگل مپس یا ویز؟

قابلیت‌های کاربردی و جدید Waze باعث شد؛ که بسیاری از کاربران اندروید و ios از این برنامه ناوبری استفاده کنند و گوگل مپس کنار گذاشته شود. به طور مثال شما با استفاده از ویز می‌توانید به تصویر دقیقی از جاده‌ها و خیابان‌های اطرافتان دسترسی داشته باشید؛ مثلاً اینکه در کدام خیابان‌ها ترافیک است؛ پلیس در کدام موقعیت‌ها قرار گرفته و کدام قسمت تله سرعت دارد. در واقع کاربران این شرایط را در اپلیکیشن ویز گزارش داده و آن را در دسترس کاربران دیگر قرار می‌هند.

حال گوگل تصمیم گرفته است بعد از اضافه کردن برخی از این قابلیت‌ها به گوگل مپس اندروید؛ آن را در دسترس کاربران آیفون نیز قرار دهد؛ تا گرایش کاربران به این برنامه نیز زیادتر شود.

ادغام ویژگی‌های Waze در Google Maps

در گوگل مپس قابلیت “گزارش محل استقرار پلیس” وجود ندارد.

البته ویژگی “گزارش محل استقرار پلیس” در اپلیکیشن ویز مورد اعتراض بسیاری از افراد قرار گرفت. NYPD، بزرگ‌ترین نیروی پلیس، در ماه فوریه نامه‌ای را به Google ارسال کرد و از این شرکت خواست تا ویژگی “گزارش محل استقرار پلیس” در Waze را در اختیار کاربران قرار ندهد؛ زیرا این کار مانع از توانایی افسران در دستگیری رانندگان متخلف می‌شود.

بنابراین گوگل تصمیم گرفت؛ برخلاف Waze، ویژگی از گزارش محل استقرار پلیس در Google Maps استفاده نکند؛ و تنها مورد جدید به کارگرفته شده در آن “گزارش تله سرعت” است. سخنگوی گوگل به Business Insider گفت: شركت گوگل معتقد است كه ویژگی “تله سرعت” به امن‌تر شدن جاده‌ها كمك می‌کند تا رانندگان تصمیم‌های ایمن‌تری بگیرند.

در گوگل مپس قابلیت "گزارش محل استقرار پلیس" وجود ندارد.

ویژگی‌های جدید گوگل مپس در ios و اندروید

گوگل همچنین قابلیت گزارش چهار نوع حادثه جدید را هم برای Android و هم برای iOS امکان پذیر کرده است. در واقع هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS در بروز رسانی گوگل مپس خود در این هفته قادر هستند حوادثی مانند ساخت ساز جاده‌ای، بسته بودن جاده، خودرو خراب و یا اشیاء موجود در خیابان را از طریق گوگل مپس گزارش دهند؛ در این صورت کاربران دیگر می‌توانند از این گزارش‌ها استفاده کرده و در مورد سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

ویژگی‌های جدید گوگل مپس در ios و اندروید

روش استفاده از قابلیت‌های جدید در گوگل مپس

برای گزارش یک حادثه در گوگل مپس، کافی است بر روی نوار اطلاعات در پایین برنامه ضربه بزنید، سپس روی علامت + کلیک کرده و در نهایت گزینه “افزودن گزارش / Add a report” انتخاب کنید. در این مرحله کاربران می‌توانند بین گزینه‌های مشاهده شده گزینه‌های Crash، تله سرعت Speed ​​Trap، کاهش سرعت ترافیک Slowdown، عملیات ساخت‌وساز Construction، Lane closure بسته شدن خط، خراب شدن خودرو Disabled vehicle یا مشاهده اشیا در خیابان را انتخاب کرده و محل دقیق آن را گزارش دهند.

روش استفاده از قابلیت‌های جدید در گوگل مپس

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها