اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های «وان پلاس» لو رفت

0
135

اگر شما یکی از کاربران گوشی‌های شرکت چینی «وان پلاس» هستید، اخبار بدی در انتظار شماست. اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران این گوشی‌ها به صورت آنلاین لو رفته است.

به گزارش کالاسودا به نقل از gadgetsnow، شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند در بیانیه‌ای به کاربران گوشی‌هایش اطلاع داده که یک نقص امنیتی در سرورهای این شرکت سبب شده اطلاعات شخصی برخی از خریداران گوشی‌های این شرکت لو برود.

این اطلاعات مواردی چون نام خریداران، شماره تماس و ایمیل را شامل می‌شود.

این شرکت به کاربران خود اعلام کرده: باید به اطلاع شما برسانیم که ما آن دسته از کاربرانی را که اطلاعاتشان به دست یک گروه غیرمجاز افتاده شناسایی کرده‌ایم.

طبق ادعای مدیران شرکت «وان پلاس» نام، شماره تماس، ایمیل و آدرس پستی کاربران ممکن است لو رفته باشد.

سایر اطلاع شخصی حساس مانند اطلاعات پرداخت، رمز عبور و حساب‌ها همچنان امن هستند.

اطلاعات دقیقی درباره تعداد کاربرانی که اطلاعاتشان لو رفته منتشر نشده است. این کاربران ممکن است ایمیل‌های اسپم یا فیشینگ دریافت کنند.

«وان پلاس» گزارش داده که بعد از شناسایی این اتفاق، اقدام‌های فوری برای متوقف کردن متجاوز و تقویت امنیت سیستم انجام شده است.

این خبر از طریق ایمیل برای کاربران مورد هجوم ارسال شده است پس اگر از کاربران وان پلاس هستید و ایمیلی دریافت نکرده‌اید اطلاعات شما امن هستند.

وان پلاس اطمینان داده که برنامه امنیتی خود را به طور مداوم ارتقا ببخشد و تا پایان ماه دسامبر امسال برنامه «باگ باونتی» را برای شناسایی باگ‌ها اجرا کند.

این نخستین بار نیست که اطلاعات مشتریان شرکت وان پلاس لو می‌رود. در ژانویه سال 2018 نیز، اطلاعات مربوط به کارت اعتباری 40 هزار کاربر به دلیل نقص امنیتی لو رفته بود.

در ماه جولای سال جاری نیز این شرکت یک مسابقه عکاسی با عنوان «Shot on OnePlus» برگزار کرد.

یک نقص امنیتی در اپلیکیشن مربوط به آپلود تصاویر کاربران، سبب شده بود برخی از اطلاعات شرکت‌کنندگان در مسابقه از جمله نام، شماره و ایمیل آن‌ها لو برود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها