اطلاعات ۵۰۰ هزار شهروند آمریکایی در دست اف بی آی

0
367

کالاسودا_اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان آمریکایی در سیستم های کامپیوتری اف بی آی ذخیره شده است. این موضوعی است که می تواند برای بسیاری از شهروندان مشکل زا باشد.

ذخیره مشخصات افراد تبهکار و خطرناک در سیستم های پلیس موضوع عجیبی نیست. اما به نظر می رسد این بار نوبت به شهروندان بی گناه آمریکایی رسیده که اطلاعاتشان ذخیره شود .

درواقع این خبری منفی برای کاربران نگران از حفظ حریم خصوصی است که بدانند،ذخیره اسکن عنبیه نیم میلیون آمریکایی در سیستم های اف بی آی ذخیره شده است.

دپارتمان سن برناردینو اف بی آی، روزانه ۲۰۰ عنبیه چشم بازداشت‌شدگان را به‌وسیله نرم‌افزار مخصوص در خود ذخیره می‌کند تا دیتابیس هویت بیومتریک خود راکامل کند واین موضوع باعث خشم مدافعان حفظ حریم خصوصی در این کشور شده است.

اف بی آی همچنین دست به جمع‌آوری اطلاعات شخصی به‌وسیله سیستم شناسایی چهره پرداخته و اطلاعات نیم میلیون را در خود ذخیره کرده است.

مدافعان حفظ حریم خصوصی بیم آن دارند که اف بی آی دست به جمع‌آوری گسترده اسکن عنبیه چشم کاربران بزند و به دنبال آن ساخت دیتابیس جهانی از کاربران آنلاین می‌تواند مشکلات امنیتی جدی را برای مخالفان طرح به وجود آورد.

اف بی آی تلویحاً اعلام کرده برنامه به‌اصطلاح آزمایشی‌اش نقض حریم خصوصی نیست!ف‌بی‌آی قسمتی از وزارت دادگستری آمریکاست که به واسطه دادستان تحت نظر دادستان کل آمریکا فعالیت می‌کند و مأمورانی برای اجرای قوانین فدرال در اختیار دارد. با این حال دادستان کل مستقیماً بر اف‌بی‌آی اعمال قدرت نمی‌کند، این کار از وظایف بازرسی کل است.

رئیس جمهور مدیریت کل اف‌بی‌آی را به مدت یک دهه، تعیین می‌کند. چندین معاونت پایین‌تر از مقام مدیر کل قرار دارد و یک مدیر اجرایی هر یک از  قسمت های اف‌بی‌آی را سرپرستی می‌کند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید