وقتی یوتیوب مچ دزدها را می گیرد!

0
658

کالاسودا_اپلیکیشن YouTube به تازگی ابرازی برای تولیدکنندگان محتوای خود آماده کرده است که این موضوع رو بررسی کنند که آیا ویدیوهای آنها دزدیده شده یا نه. به تازگی هر ویدیویی که بر روی سایت آپلود شود این ابزار اون رو به خوبی بررسی می کند که آیا مورد مشابه نظیر اون بر روی سایت وجود دارد یا خیر تا با این کار از تولیدکنندگان محتوای خود حمایت کند و همچنین قانون کپی رایت نیز رعایت شود. البته این موضوع رو هم باید متذکر شویم که این ابزار فقط ویدیوهای کامل و طولانی رو بررسی می کند و کلیپ های کوتاه رو نمی تواند به صورت دقیق بررسی کند.

این ابزار نامش Copyright Match Tool یا تشابه در زمینه کپی رایت می باشد که در هفته آینده برای تولیدکنندگان محتوایی که دارای بیش از ۱۰۰۰۰۰ هزار دنبال کننده هستند فعال می شود. در ماه های آینده هم این ابزار برای دیگر کاربران و تولیدکنندگان محتوا نیز در دسترس خواهد بود. سازندگان ویدیو با استفاده از این ابزار متوجه خواهند شد که مشابه آثار خود در سایت وجود دارد یا خیر. اگر این ابزار مورد مشابه ای پیدا کند به اطلاع سازنده می رساند و سازنده می تواند تصمیم خود رو راجع این مورد مشابه بگیرد. آنها می توانند کاری به کسی که این محتوای کپی رو در اکانت خود قرار داده نداشته باشند یا اینکه از سایت درخواست کنند تا این ویدیو رو حذف کند.

شما باید اولین فردی باشید که ویدیویی منحصر به فرد رو تولید می کند تا این ابزار بتواند شما رو به عنوان سازنده بشناسد وگرنه این امکان وجود دارد که فردی قبل از شما ویدیوی شما رو از روی سایت فیسبوک دانلود کرده باشد و به عنوان اولین نفر بر روی سایت YouTube منتشر کند.

سایت YouTube هم زمان برنامه ای به نام Content ID رو به این اپلیکیشن اضافه کرده است که می تواند به سازندگان کمک کند افرادی رو که ویدیوهای آنها رو به بدون اجازه منتشر کرده اند رو شناسایی کند. البته این افزونه دامنه خیلی محدودتری نسبت به ابزار جدید سایت YouTube دارد و بر خلاف این ابزار جدید این افزونه این امکان رو در اختیار کاربر و سازنده قرار می دهد که بتوانند از کارها و محتواهای تولید شده ی خود کسب درآمد داشته باشند.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید ، منتظر کامنت ها و نظرات شما در مورد این خبر هستیم.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها