چطور از کپی نبودن محتوای یک فایل ورد اطمینان حاصل کنیم؟

0
831
چطور از کپی نبودن محتوای یک فایل ورد اطمینان حاصل کنیم؟

اطمینان از کپی نبودن محتوای یک فایل ورد بدون شک در روز هایی که سرقت ادبی بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد اهمیت دارد، برای اطمینان از جدید بودن محتوای متنی روش های ساده ای وجود دارد که در این بخش آن ها را مرور می کنیم.

استفاده از افزونه Copyleaks برای اطمینان از کپی نبودن متون

ساده ترین روش برای تشخیص کپی نبودن متون استفاده از افزونه Copyleaks است. این افزونه به راحتی می تواند اسناد مورد نیاز شما را اسکن کند و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. این افزونه برای ورد نسخه 2016 یا نسخه های جدیدتر در PC و Mac سازگار است.

در ابتدا بیان می شود که Copyleaks به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد اما این موضوع کاملا دقیق نیست و شما تنها می توانید 10 بار از این افزونه در ماه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید در همین بخش نیز محدودیت های بسیاری وجود دارد و پس از هر 250 کلمه یک اعتبار از حساب شما کم می شود، در نظر داشته باشید که اگر یک فایل 2500 کلمه ای داشته باشید تمام 10 اعتبار شما پس از اسکن این مطلب از بین می رود. خوشبختانه Copyleaks سه بخش دارد و پس از استفاده نرم افزار به صورت رایگان می توانید اشتراک خرید آن را پرداخته کرده یا از قابلیت پیش پرداخت استفاده کنید.

برای آموزش این بخش از نسخه رایگان آن استفاده خواهیم کرد.

برای نصب این افزونه باید وارد تب Insert شده و در این بخش گزینه Add-ins را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه پنجره ی Add-ins اجرا می شود و در گوشه سمت چپ عبارت Copyleaks. یا Copyleaks Plagiarism Checker را جستجو کنید.

حال پیش نمایش افزونه یاد شده را مشاهده می کنید و در این بخش گزینه Add را انتخاب کنید.

پس از نصب افزونه باید وارد تب References شوید و در این بخش گزینه Scan را انتخاب کنید.

استفاده از افزونه Copyleaks برای اطمینان از کپی نبودن متون

Coperaks Plagiarism Checker در پنجره ی سمت راست نمایان می شود و در این بخش باید آدرس ایمیل خود را به عنوان حساب کاربری وارد کنید. در این بخش ایمیلی برای شما ارسال می شود و پس از تایید آن 10 اعتبار رایگان دریافت می کنید.

اگر تمایل دارید که اعتبار خود را افزایش دهید گزینه Get Credits را انتخاب کنید و به مقدار مورد نیاز خود می توانید حساب کاربری خود را افزایش دهید.

پس از آماده شدن مطلب خود گزینه Scan را انتخاب کنید.در نظر داشته باشید که ممکن است اسکن کردن مطلب شما چند دقیقه زمان ببرد.

پس از اسکن شدن شما می توانید آدرس URL ای که نزدیک به متن شما است را مشاهده می کنید، البته در نظر داشته باشید هر پاراگراف به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

پس از اتمام اسکن گزینه Launch Report را انتخاب کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد متن مورد نظر خود پیدا کنید.

گزارش یاد شده در مرورگر پیش فرض شما اجرا می شود و اطلاعاتی مانند تعداد کلمات موجود در اسکن به نمایش گذاشته می شود و در سمت دیگر نیز کلمات مشابه قابل رویت است. کلمات مشابه به رنگ صورتی نمایش داده می شود و کلمات با معنای یکسان نیز کمی روشن تر است.

استفاده از Plagiarism Checker به صورت آنلاین

اگر علاقه ای ندارید که از یک افزونه برای ورد استفاده کنید. روش دیگری نیز وجود دارد تا بتوانید از کپی نبودن متون مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید. SmallSEOTools یکی از مشهور ترین ابزار ها در این زمینه است و خدمات رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد.

در انتها باید گزینه Check Plagiarism را انتخاب کنید تا فایل شما از نظر اختصاصی بودن مورد بررسی قرار گیرد.

در این میان در نظر داشته باشید که در هر اسکن و جستجو شما محدود به استفاده از 1000 کلمه هستید.این قابلیت در اختیار شما قرار دارد که در صفحه plagiarism checker مطلب خود را کپی کنید یا آن صفحه را آپلود کرده و آماده اسکن کنید.

زمانی که مطلب شما منحصر به فرد باشد گزینه Unique نمایش داده می شود و زمانی که مطلب کپی باشد Plagiarized با رنگ قرمز نمایان می شود.

استفاده از Plagiarism Checker به صورت آنلاین

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها