اظهار نظر جدید ترامپ درباره تیک تاک و واگذاری آن به مایکروسافت

0
100

وال استریت ژورنال گزارش داد که مایکروسافت و ByteDance مذاکرات خود را مبنی بر واگذاری تیک تاک به مایکروسافت در ایالات متحده ؛ متوقف کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena؛ پیش از این خبرهایی به گوش می‌رسید که ترامپ قصد دارد با تحت فشار قرار دادن ByteDance ، مالکیت تیک تاک را به مایکروسافت واگذار کند. دو شرکت در حال مذاکره بودند و اظهارات شب گذشته ترامپ آن‌ها را غافلگیر کرد.

یک منبع گفت: کاخ سفید هفته‌ها در این مذاکرات شرکت داشته و هدف این است که TikTok متعلق به یک شرکت آمریکایی باشد. سخنگوی کاخ سفید در بیانیه امروز گفت: “دولت نگرانی‌های جدی امنیت ملی در مورد TikTok دارد. ما همچنان به ارزیابی سیاست‌های آینده می‌پردازیم.”

رویترز گزارش داد که مالک برنامه، ByteDance چین، گفته که تمایل دارد کل عملیات در ایالات متحده TikTok را واگذار کند. این برنامه با بیش از 2 میلیارد بار نصب از فروشگاه App اپل و فروشگاه Google Play در سراسر جهان، به کاربران این امکان را می‌دهد تا فیلم‌هایی 15 یا 30 ثانیه تولید کنند.

پیش از این قرار بود مایکروسافت این اپلیکیشن را در ایالات متحده اجرا کرده و مسئول محافظت از داده‌های کاربران ایالات متحده را بر عهده بگیرد؛ اما پرزیدنت ترامپ با اظهار نظر جدید خود همه را غافل گیر کرد و گفت: “ما کشور M&A (ادغام و تملک ) نیستیم.”

کاخ سفید هنوز اظهارنظری نکرده است که آیا اجازه می‌دهد واگذاری انجام شود یا خیر.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها