افت ۲۰ درصدی درآمد اینتل در فصل سوم ۲۰۲۲

0
60

اینتل با ثبت درآمد ۱۵.۳ میلیارد دلار برای فصل سوم سال مالی خود، از کاهش ۲۰ درصدی خبر داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturbeat، مقامات شرکت در دفتر مرکزی مستقر در سانتاکلارا از سود خالص ۲.۴ میلیارد دلار معادل ۵۹ سنت به ازای هر سهم خبر دادند که کاهش ۵۹ درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد.

تحلیلگران پیش بینی ۱۵.۳۱ میلیارد دلار درآمد را داشتند که همین امر اتفاق افتاد و حالا پیش بینی آنها برای ۳ ماهه چهارم ۱۶.۳۲ میلیارد دلار است.

سال گذشته اینتل برای سه ماهه منتهی به سپتامبر سود خالص ۷ میلیارد دلاری/ معادل ۱.۷۱ دلار به ازای هر سهم را بر اساس درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری تقسیم کرده بود.

این شرکت باید با مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهایی که به دلیل نرخ‌های بهره بالا، کاهش اقتصاد جهانی، مشکلات زنجیره تامین، جنگ در اوکراین، اقتصاد کریپتو ضعیف‌تر و تورم بالا، خرید رایانه‌های شخصی را محدود کرده، مقابله کند.

پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل اعلام کرد:” با وجود بدتر شدن شرایط اقتصادی، ما نتایج قابل‌توجهی به دست آوردیم و پیشرفت قابل‌توجهی در اجرای محصول و فرآیند خود در طول سه ماهه داشتیم. برای اینکه خودمان را در این چرخه تجاری قرار دهیم، ما به شدت به هزینه ها و افزایش کارایی در سراسر کسب و کار توجه می کنیم تا استراتژی تولید چرخ فلایویل IDM 2.0 {یکنواخت کردن سرعت تولید در حالات مختلف} خود را برای آینده دیجیتال تسریع کنیم.”

گلسینگر سال گذشته به عنوان مدیرعامل به اینتل بازگشت تا بتواند اینتل را متحول کند. او پس از چندین سال سخت تاخیر در تولید وارد شد. اینتل همچنین با رقابت سختی با AMD روبرو است که تراشه‌های خلاقانه‌تری نسبت به اینتل طراحی کرده و سه سال متوالی سهم بازار را به دست آورده است.

دیوید زین‌نر ، مدیر مالی اینتل گفت: “وقتی فاز بعدی IDM 2.0 را آغاز می‌کنیم، بر روی پذیرش یک مدل ریخته‌گری داخلی متمرکز شده‌ایم تا به گروه تولیدی و واحدهای تجاری خود امکان چابک‌تر بودن، تصمیم‌گیری بهتر و ایجاد ساختار هزینه‌های رهبری را بدهیم. ما به استراتژی و مدل مالی بلندمدت که در جلسه سرمایه‌گذاران ما اعلام شد متعهد هستیم.”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها