اطلاعات شخصی میلیون ها نفر از افراد مشهور اینستاگرم فاش شد

0
233
بر اساس اخبار منتشر شده یک پایگاه داده ی عظیمی از اطلاعات افراد مشهور و حساب های تجاری اینستاگرام فاش شده است

بر اساس اخبار منتشر شده یک پایگاه داده ی عظیمی از اطلاعات افراد مشهور و حساب های تجاری اینستاگرام فاش شده است، با توجه به اطلاعات منتشر شده تعداد حساب هایی که اطلاعات آن ها فاش شده حدود 49 میلیون است.

این پایگاه داده، توسط سرویس تحت وب آمازون بدون هیچ رمزعبور و پسوردی رها شده است، به نظر می رسد این پایگاه داده شامل بیش از 49 میلیون رکورد است، البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در هر ساعت این حساب های کاربری فاش شده بیشتر می شوند.

بررسی مختصری از داده ها اخبار جالبی به همراه دارد، هر رکورد اطلاعاتی از حساب های افراد مشهور اینستاگرام می توان به مواردی از جمله بیوگرافی، تصویر پروفایل، فالور ها و همچنین محل زندگی است، در کنار این موارد اطلاعات شخصی آن ها نیز در این رکوردها ثبت شده است و آدرس ایمیل، شماره تماس نیز فاش شده است.

این موضوع را یک محقق امنیتی به نام Anurag Sen شناسایی کرده و این فرد برای پیدا کردن مالک این پایگاه داده و همچنین ایمن کردن آن این موضوع را با وب سایت تک کرانچ مطرح کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده توسط این وب سایت پایگاه داده مربوط به یک شرکت بازاریابی رسانه های اجتماعی است که در بمبئی هند وجود دارد. این شرکت با اینفلوئنسر ها قرار دادهای تبلیغاتی مختلفی دارد. بر اساس اخبار منتشر شده یک پایگاه داده ی عظیمی از اطلاعات افراد مشهور و حساب های تجاری اینستاگرام فاش شده است

اینفلئونسر ها مشکلی با شرکتی که اطلاعات را فاش کرده است ندارند

پس از اطلاع تک کرانچ از این موضوع آن ها با چند نفر از افرادی که شماره تماس و اطلاعات آن ها فاش شده است تماس گرفته و توانست با دو نفر از آن ها صحبت هایی انجام دهد، این افراد شماره تماس و ایمیل مورد استفاده خود را در اینستاگرام تایید کرده اند و نکته جالب توجه نیز اعلام کرده اند که مشکلی با Chtrbox( همان شرکت بازاریابی هندی ) ندارند.

مدتی پس از انتشار این موضوع شرکت بازاریابی یاد شده پایگاه داده خود را از دسترس خارج کرده است. بنیان گذار و مدیر اجرایی این شرکت در مورد سوال هایی مختلف در مورد این موضوع که چگونه این شرکت آدرس ایمیل ها و شماره تماس ها را دریافت کرده است پاسخی نداده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها