افزایش کشف روزانه واحدهای ماینینگ در ایران

0
261
افزایش کشف روزانه واحدهای ماینینگ در ایران

کشف واحدهای ماینینگ در ایران، اخیرا شدت یافته تا جایی که پلیس روزانه در استان های مختلف گروه هایی را شناسایی می کند که به استخراج رمز ارز می پردازند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پس از تاکید براین نکته که استخراج رمز ارز در ایران قانونی ندارد پلیس دست به شناسایی گروه هایی زده که در این زمینه فعالیت دارند.

در این رابطه به صورت روزانه پلیس افرادی را شناسایی می کند که در اطراف شهرهای بزرگ در ایران در حال استخراج رمز ارز هستند.

در آخرین گام اعلام شده که ۴۴۱۳ دستگاه ماینر(استخراج کننده ارز دیجیتالی) از ۸۱ مرکز تولید ارز دیجیتال در استان تهران شناسایی شده اند.

در شهرهای استان تهران به استثنای تهران بزرگ، ۸۱ واحد تولید بیت کوین با تعداد ۴۴۱۳ دستگاه ماینر شناسایی و ضمن قطع برق آن‌ها از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده و بهای انرژی مصرفی آنها با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت شد.

این در حالی است که وزارت نیرو اعلام کرده، تولید هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به‌طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به ۲۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگی برابری می‌کند.

مشکلات ایجاد شده بر سر راه ماینینگ حاصل از این است که برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال خلا قانونی وجود دارد و وع تعرفه برق مصرفی آنها مشخص نیست. در حالیکه این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به‌دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور به سرعت در حال توسعه است، اما با توجه به نبود قانون مشخص در خصوص بهای تعرفه برق تولیدکنندگان بیت کوین، در اماکنی همچون مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مجاز به فعالیت نیستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها