افزایش ۳ برابری پهنای باند شبکه ملی اطلاعات

0
229
افزایش ۳ برابری پهنای باند شبکه ملی اطلاعات

دسترسی به پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان دسترسی به پهن باند شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت دوازدهم در کشور ۳۲ درصد بود که اکنون به ۶۷ درصد افزایش یافته است.

مهرداد ترابیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رقم اکنون در کردستان اندکی از میانگین کشوری پایین‌تر و حدود ۶۰ درصد است که بعد از توسعه آن در ماه‌های آینده به متوسط کشوری نزدیک می‌شود.

گفتنی است، شبکه ملی اطلاعات در ایران تا کنون توانسته ۸۰ درصد به نتیجه برسد.

به گفته‌ی مسؤولان این حوزه، شبکه ملی اطلاعات شامل سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا می‌شود که مسؤولیت تکمیل هر یک از این لایه‌ها را بخش‌های مختلف بر عهده دارند.

همان‌طور که حمید فتاحی -رییس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت- معتقد است: مطابق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی در بخش زیرساخت، بیشتر وظایفی که بر عهده وزارت ارتباطات بوده انجام پذیرفته است.

زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شامل تجهیزات فنی از جمله روتر، سوئیچ، فیبر نوری و لایه امنیت می‌شود که تأمین آن برعهده وزارت ارتباطات است، خدمات این شبکه که روی زیرساخت جاری می‌شود، شامل پیام‌رسان‌ها، نقشه، موتور جست‌وجو، ایمیل است و لایه‌ی محتوا هم بر عهده‌ی بخش‌های مختلف است و تقریباً تمامی دستگاه‌ها را درگیر می‌کند.

بنابراین اگرچه بخش زیرساختی و اساس شبکه ملی اطلاعات باید توسط وزارت ارتباطات تأمین شود، اما درنهایت تکمیل شبکه ملی اطلاعات همکاری بخش‌های مختلف را می‌طلبد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها