آشنایی با اقدامات پس از هک شدن: اگر هک شدیم چه کار کنیم؟

0
581
آشنایی با اقدامات پس از هک شدن: اگر هک شدیم چه کار کنیم؟

هک شدن نشانه های زیادی دارد. شاید رایانه شما بدون هشدار روی صفحه نمایش عجیب، پرش داشته و خطاهای تصادفی نشان دهد. یا شاید حساب رسانه های اجتماعی شما دست کس دیگری افتاده باشد و پیام های عجیب و غریبی را برای دوستان شما ارسال می شود.

اگر اینگونه است نشانه های یک هک جدی را این مرحله وجود دارد. البته فقط به این دلیل که رایانه ، تلفن های هوشمند ، شبکه اجتماعی یا حساب ایمیل شما به خطر افتاده است ، به این معنی نیست که شما باید دستگاه خود را کنار بگذارید و از محیط سایبری خارج شوید. در عوض ، می توانید این نکات را رعایت کنید تا کنترل دستگاه یا حساب آنلاین خود را پس بگیرید. نگران مشکلات امنیتی نباشید. ما می گوییم که چطور در آینده خود را از ابتلا به چنین مشکلات امنیتی جلوگیری کنید.

وقتی دستگاه شما هک شد چه کاری باید انجام دهید؟

بیایید با رایج ترین مسئله امنیتی شروع کنیم: بدافزار در رایانه شما. بدافزار هر نوع نرم افزاری است که به طرز حیرت انگیزی روی دسکتاپ یا لپ تاپ شما نصب شده و برای تأثیر منفی روی دستگاه شما طراحی شده است. انواع مختلف بدافزارها تأثیرات متفاوتی بر روی سیستم شما دارند. برخی می توانند سعی کنند اطلاعات شخصی شما را بدزدند ، در حالی که برخی دیگر سعی می کنند شما را به پرداخت باج وادار کنند.

وقتی دستگاه شما هک شد چه کاری باید انجام دهید؟

قطع اتصال به اینترنت

البته ، همانطور که کوین هیلی ، مدیر پاسخ امنیتی Symantec (SYMC) توضیح می دهد، اگر مجرمان وظایف خود را به درستی انجام دهند ، به احتمال زیاد شما به هیچ وجه متوجه این اشکالات در دستگاهتان نمی شوید. اگر گمان می کنید قربانی برخی از بدافزارها شده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را از اینترنت جدا کنید. اگر دستگاه شما آلوده شده است ، و هنوز آنلاین هستید ، این امکان وجود دارد که داده ها به شخصی که این بدافزار را ساخته ارسال شوند.

قطع اتصال به اینترنت

اسکن کردن دستگاه

در مرحله بعد، اسکن های مرتبط با آنتی ویروس و بدافزار را روی رایانه خود اجرا کنید. اگر نرم افزار آنتی ویروس ندارید آن را نصب کنید، برای دانلود جدیدترین نسخه ها به اینترنت وصل شوید و پس از اتصال آن را دوباره قطع کنید. اسکن ها را اجرا کنید تا مطمئن شوید دستگاه شما پاک است و دوباره به اینترنت وصل شوید. احتمالاً ارزش این را دارد که در این مرحله اسکن دیگری را اجرا کنید تا مطمئن شوید اکنون که دوباره به وب وصل شدید ، هنوز پاک هستید.  اگر یک دستگاه iOS مانند آیفون یا آیپد استفاده می کنید، احتمالا نرم افزارهای تایید نشده را نمی توانید روی دستگاه های خود نصب کنید. اگر یک دستگاه Android دارید، می توانید دسترسی آن را باز کنید تا امکان نصب برنامه ها و خدمات شخص ثالث فراهم شود. در حقیقت ، این یکی از امتیازات داشتن گوشی یا تبلت اندرویدی است. این دستگاه شماست ، بنابراین می توانید آنچه را که می خواهید با آن انجام دهید.

اسکن کردن دستگاه

اجرای آنتی ویروس

همچنین این یک راه آسان برای کاربران برای نصب نرم افزارهای مخرب روی گوشی ها است. برای مقابله با این ، بهترین شرط شما نصب و اجرای یک برنامه آنتی ویروس بر روی گوشی شما است. همه سازندگان اصلی آنتی ویروس نوعی نرم افزار آنتی ویروس گوشی هوشمند را ارائه می دهند که رایگان است. در صورت پرداخت کمی هزینه اضافی یا ثبت نام در برنامه ماهانه ، ویژگی های دیگری نیز به ان اضافه می شود.

اجرای آنتی ویروس

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها