امضای الکترونیکی را الکترونیکی دریافت کنید

0
126

گواهی امضای الکترونیکی از این پس به صورت الکترونیکی در اختیار مشتریان بانک ها قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، داشتن امضای الکترونیکی به منظور حفظ امنیت حساب های بانکی از مدت ها پیش در ایران راه اندازی شده و افراد برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی خود می بایست به صورت حضوری به شعب بانک ها مراجعه می کردند.

اما از این پس دریافت دریافت گواهی امضای الکترونیکی از راه دور و به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود.

در این باره، رییس مرکز صدور گواهی الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از همکاری و تعامل با بانک مرکزی برای فراهم شدن امکان استفاده از زیرساخت گواهی امضای الکترونیک در سامانه‌های بانک مرکزی خبر داد.

رضا جوادی نیا در این خصوص اعلام کرده که در گذشته  شهروندان باید به صورت حضوری برای گواهی امضای الکترونیک به دفاتر پیشخوان یا اسناد رسمی مراجعه می‌کردند و در صف‌های یک ساعتی معطل می‌شدند؛ همچنین لازم بود تا سه برگ اطلاعات هویتی را تکمیل می‌کردند تا گواهی امضا صادر شود که در همین راستا برای کاهش اتلاف وقت و فرآیندهای کاغذی سامانه ثبت نام آنلاین از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به عنوان متولی زیرساخت گواهی امضاء ایجاد شد.

طبق گفته این مقام مسئول، در سامانه جدید به صورت غیر حضوری این امکان فراهم شده تا با تکمیل اطلاعات هویتی اصلی از جمله کد ملی، نام و نام خانوادگی بخشی بزرگی از ثبت نام انجام شود و در نهایت فرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا اسناد رسمی و صرف پنج دقیقه فرآیند احراز هویت نهایی را انجام دهد تا گواهی امضا صادر می‌شود که فرآیند دریافت گواهی امضا را بسیار تسهیل کرده است.

گفتنی است، در ایران استفاده از امضای دیجیتال در تبادلات تجاری و اقتصادی علاوه بر جلوگیری از جعل اسناد، در هزینه ها صرفه جویی و به مبادلات تجاری سرعت می بخشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها