اخبار

امضای سوگندنامه‌ی اخلاقی هوش مصنوعی واتیکان توسط آی‌بی‌ام و مایکروسافت

کمپانی آی‌بی‌ام و مایکروسافت از دستورالعمل‌های واتیکان برای هوش اخلاقی پشتیبانی می‌کنند؛ سوگندنامه‌ی ” Rome Call for AI Ethics” توصیه می‌کند تا مسائل اخلاقی و حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، سوگندنامه‌ی ” Rome Call for AI Ethics” استدلال می‌کند که این فناوری باید به حریم خصوصی احترام بگذارد، با اطمینان و بدون تعصب کار کند، “نیازهای همه انسانها” را در نظر بگیرد و شفاف عمل کند.

فایننشیال تایمز تایمز نوشت آی‌بی‌ام و مایکروسافت سوگندنامه‌ی” Rome Call for AI Ethics” واتیکان را امضا کرده‌اند تا هوش مصنوعی را به مسلکی بدل کنند تا از همه مردم و نیز زمین محافظت شود.

رئیس مایکروسافت، برد اسمیت و جان کلی، معاون اجرایی آی‌بی‌ام، از اولین رهبران فناوری جهانی هستند که این سند را امضا کردند.

این تعهدنامه که امروز به پاپ فرانسیس ارائه شده است، خواستار هوش مصنوعی است که از حقوق همه انسانها، بویژه افراد محروم، حمایت کند و مقررات جدیدی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص چهره ارائه نماید.

Francesca Rossi، رهبر اخلاق هوش مصنوعی آی‌بی‌ام، در بیانیه‌ای گفت: “واتیکان متخصص فن آوری نیست بلکه متخصص ارزش‌ها است.” “این همکاری واتیکان و کل جامعه است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از این فناوری همراه با این ارزش‌ها استفاده کرد.”

این تعهد بخشی از اقدامات گسترده هوش اخلاقی است که این هفته توسط آکادمی کلیسای جامع در واتیکان برگزار می‌شود. این آکادمی امیدوار است دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، رهبران صنعت و سایر انجمن‌ها به همراه شرکت‌های فنی مانند IBM و Microsoft به سوگندنامه ” Rome Call for AI Ethics ” بپیوندند.

معلوم نیست در درازمدت این اقدامات چه نتایجی را به دنبال دارد، اما این یک حرکت نمادین جالب برای IBM و مایکروسافت است که آنها را متعهد به ساخت هوش مصنوعی اخلاقی می‌کند.

در این راستا سال گذشته، فیس بوک از یک مرکز تحقیقاتی مستقل اخلاق هوش مصنوعی حمایت کرد و گوگل یک شورای خارجی را برای راهنمایی “توسعه و استفاده مسئولانه” تشکیل داده است.

اتحادیه اروپا دستورالعمل‌های خاص خود را برای توسعه اخلاقی هوش مصنوعی منتشر کرده است و کانادا و فرانسه در حال حل مسئله هستند. در همین حال، کاخ سفید نسبت به استفاده بیش از حد هوش مصنوعی هشدار داده است.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش