امنیت سایبری نیروگاه های تامین می شود

0
159
امنیت سایبری نیروگاه های تامین می شود

شرکت مپنا قرار است در زمینه تامین امنیت سایبری ایران با سازمان فناوری اطلاعات همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ فرصت امضای تفاهم نامه میان نهادهای مختلف را فراهم کرده تا در کنار معرفی خدمات جدید الکترونیک خود به همکاری با نهادهای دیگر نیز بپردازند.

در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات نیز به همکاری با مپنا می پردازد.

طبق خبری که منتشر شده، سازمان فناوری اطلاعات ایران و گروه مپنا در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ تفاهم نامه همکاری در زمینه تامین امنیت زیر ساخت های برقی کشور امضا کردند.

جزئیات همکاری مپنا و سازمان فناوری اطلاعات

در تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات و مپنا، اعلام شده که طرفین به دنبال ارتباطات بین نیروگاهی خود هستند تا ایمن سازی نیز انجام دهند. زیرا جمع آوری داده و کنترل داده ها بر مبنای این بستر امکان نفوذ را کمتر می کند.

این تفاهم نامه تقسیم کاری است که دو نهاد امضا کننده آن از دانش و یافته های یکدیگر استفاده کنند و شبکه ارتباطی خود را امن تر کنند.

براساس این تفاهم نامه امنیت سایبری به نیروگاه های ایران باز می گردد. طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، امنیت زیرساخت های حیاتی مثل برق با زندگی در ارتباط است و با توسعه دیجیتال و آی سی تی ضرورت تامین امنیت مهم است. از این رو چنین تفاهم نامه ای به امضا رسیده است.

در اجرای این تفاهم نامه که از سوی امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا به امضا رسید، توانمندی بخش خصوصی نیز به کار گرفته می شود.

براساس اعلام طرفین امضا کننده، در این پروژه با استفاده از فراخوان از توان شرکت های خصوصی استفاده می شود تا زنجیره کاملی از احتیاجات زیر ساختی ارایه شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تا فردا ادامه خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها