امکان استفاده از حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی های میان رده و ارزان قیمت فراهم شد

0
246
امکان استفاده از سنسورهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی های میان رده و ارزان قیمت فراهم شد

تا الان تمام گوشی هایی که از حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده می کردند همگی یک وجه مشترک داشتند و آن استفاده از  صفحه نمایش از نوع AMOLED بود. زیرا این نوع از حسگرهای اثر انگشت فقط با صفحه نمایش از نوع AMOLED سازگار بودند. اما به نظر می رسد شرکت چینی BOE قرار است این روند را تغییر دهد.

تکنولوژی حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش اولین بار در نمایشگاه CES 2018 به معرض نمایش در آمد و شرکت Vivo آن را معرفی کرد. در آن زمان این تکنولوژی در نوع خودش کاملا منحصر به فرد بود اما الان تقریبا گوشی های مختلفی از این نوع حسگر اثر انگشت استفاده می کنند. ولی تمامی این گوشی ها مجبور بودند از صفحه نمایش AMOLED استفاده کنند.

اما حالا شرکت چینی BOE که ساخت پنل های LCD را انجام می دهد به تازگی نوعی از پنل های LCD برای گوشی های هوشمند را معرفی کرده است که می تواند از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کند. صفحه نمایش های AMOLED که تا الان از آن ها استفاده می شد باریک تر بودند همچنین دارای روشنایی خیلی خوبی نیز بودند اما از طرفی تهیه و ساخت این صفحه نمایش ها گران تر و پر هزینه تر از LCD بود.

حالا با معرفی این نوع جدید از صفحه نمایش ها به نظر می رسد حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بهتر در دسترس باشند و شاهد عرضه گوشی های میان رده یا حتی ارزان قیمت با این نوع از حسگرهای اثر انگشت باشیم.

البته درست است که این صفحه نمایش های جدید توسط شرکت BOE معرفی شده اند اما هنوز تولید آن ها بسیار محدود است و انتظار می رود تا آخر سال یا اوایل سال میلادی بعدی به تولید انبوه برسند.

همیشه معرفی و وجود تکنولوژی های جدید خوب است اما حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش فعلی مانند حسگرهای اثر انگشت سابق که در پشت یا کنار گوشی ها قرار داشت قابل اطمینان نیستند و از طرفی خیلی در طراحی گوشی ها انقلابی ایجاد نکرده اند. شاید جنبه تزئینی این نوع حسگرها از کاراییشان بیشتر باشد.

در هر حال باید دید که آیا با آمدن صفحه نمایش های ارزان قیمت این نوع از حسگرهای اثر انگشت جای نیاکان خود را می گیرند یا همچنان شاهد عرضه گوشی هایی با حسگرهای اثر انگشت فیزیکی در پشت یا کنار آن ها باشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها