امکان ایجاد چند حساب کاربری در سیستم عامل کروم

0
335

کالاسودا قابلیت حساب کاربری چندگانه یا multiple google Account به زودی در سیستم عامل کروم پشتیبانی خواهد شد.

همانطور که می دانید در اندروید گوگل، کاربران توانایی اضافه کردن بیش از یک حساب گوگل به دستگاه خود را دارند. این به این معنی است که شما می توانید یک تلفن همراه داشته باشید که برای مصارف مختلف کاری، شخصی و تحصیلی از آن استفاده کنید. حتی می توانید هنگام خرید یا دانلود نیز بین حساب های مختلف خود به گردش درآیید.

برای این کار در اندروید کافی بود بخش در تنظیمات به سمت پایین اسکرول کرده تا به گزینه‌ Users برسید. در اندروید اوریو لازم است ابتدا گزینه‌ Users & accounts را باز کرده و سپس به سراغ ‌ Users و ایجاد یک حساب کاربری جدید بروید. از اینجا به بعد دیگر با هر نسخه‌ ای که سر و کار داشته باشید تقریبا مراحل یکسانی را طی خواهید کرد.

ویژگی هایی مشابه اندروید

اکنون سیستم عامل کروم نیز برای افرادی که می خواهند چند حساب کاربری ایجاد کنند، این قابلیت را در اختیارشان قرار خواهد داد. به نظر می رسد که دیگر ویژگی های مشابه اندروید نیز به سیستم عامل کروم اضافه شود.

گزارش شده است که به آخرین نسخه سیستم عامل کروم، منوی جدیدی به نام google Accounts زیر قسمت people اضافه خواهد شد که با کلیک روی آن تعداد اکانت های کاربری را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید یک حساب کاربری دیگر به پلتفرم سیستم عامل کروم خود بیفزایید.

آن طور که از استوری های کروم مشخص است، هنگامی که حساب کاربری دوم اضافه شود، نمی توان به طور همزمان از برنامه های جیمیل و پیام رسان استفاده کرد و برای ورود به آن تنها با یک حساب می توان اینباکس خود را چک کرد.

با تمام این تفاسیر چنین گزارش شده است که گوگل در حال تست و آزمایش این ویژگی هاست و ممکن است هیچ گاه رونمایی نشود و فعلا در حال سر و کله زدن با آن است. گاهی اوقات این ویژگی ها نهایتا برای کاربر نهایی ایجاد نمی شود.

اما همیشه این سوال ایجاد شده بود که چرا در حالی که اندروید توانایی پشتیبانی از چند حساب کاربری را دارد، چرا این ویژگی در سیستم عامل کروم دیده نمی شود. به همین دلیل گوگل نیز به فکر تغییراتی در سیستم عامل خود افتاده است که یکی از آنها همین چند کاربره شدن روی یک سیستم عامل منفرد است. باید منتظر ماند و دید که این ویژگی منتشر می شود یا خیر.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید